تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
کد خبر : 4734

افزایش ۲۷درصدی ورودی سد ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته

افزایش ۲۷درصدی ورودی سد ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته

سخنگوی صنعت آب از افزایش ۲۷درصدی ورودی سد ها نسبت به سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز قاسم‌زاده، مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب و سخنگوی صنعت آب کشور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با توضیحاتی در خصوص وضعیت فعلی مخازن آبی کشور گفت: امسال در مناطق مختلف کشور شاهد نامتوازنی بارش بودیم که به طبع آن منجر به نامتوازنی آب تولیدی و در نهایت کاهش ورودی آب به مخازن سطحی و سدها شد.

وی افزود: این در حالی است که بارندگی خوبی در غرب کشور داشتیم و رودخانه‌های کارون، کرخه و زاینده‌رود حجم دریافتی خوبی داشتند و اکنون سدهای آنها نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه ورودی سدهای کشور نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است، گفت: با این حال اگر بخواهیم با متوسط ۵ سال گذشته مقایسه کنیم، در ورودی مخازن ۱۴ درصد کاهش داشته‌ایم که این میزان در برخی مناطق به ۴۰ درصد نیز رسیده است، چرا که ورودی برخی سدها مانند سد دوستی یا سد نهند یا سدهای استان گلستان صفر بوده و برخی رودخانه‌های دائمی، یا به رودخانه فصلی تبدیل شده یا خشک شده‌اند.

سخنگوی صنعت آب کشور بیان داشت: در برخی حوزه‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش ورودی به مخازن سدها و در برخی دیگر از حوزه‌ها نیز به همین میزان افزایش داشته‌ایم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه ۵۱ درصد حجم مخازن کشور دارای خشک‌شدگی است، خاطرنشان کرد: این میزان برای این فصل از سال عدد مناسبی است.

وی تأکید کرد: اکنون معادل ۲۵.۳ میلیارد مترمکعب و تقریباً معادل متوسط ۵ ساله در مخازن کشور آب موجود است.

سخنگوی صنعت آب کشور گفت: انتظار هست که با همین حجم مخازن، بتوانیم تأمین خوبی در سطح کشور انجام دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.