تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر : 4027

افزایش ۶.۵ درصدی مصرف برق در کشور

افزایش ۶.۵ درصدی مصرف برق در کشور

مصرف برق کشور در روز گذشته به ۶۶ هزار و ۸۰ مگاوات رسید که نسبت به سال گذشته ۶.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وزارت نیرو، افزایش ۶.۵ درصدی مصرف برق کشور نسبت به سال گذشته در حالی است که رشد متعارف مصرف برق به صورت سالانه چیزی بین ۲ تا ۴ درصد است. بنابراین گزارش دلیل افزایش زیاد مصرف برق در خرداد ماه سال جاری عمدتاً به دو دلیل استمرار فعالیت بخش‌های تولیدی و نیز گرمای زوردرس هوا مربوط بوده و باعث شده است سیستم‌های سرمایشی به ویژه در استان‌های شمالی کشور وارد مدار شوند.

بر این اساس، برآوردها نشان می‌دهد که با همکاری همه جانبه ادارات کشور و تعطیلی به موقع آن‌ها از ساعت ۱۳ که با خاموش شدن سیستم‌های سرمایشی و دیگر لوازم برقی مانند سیستم‌های رایانه‌ای و … همراه است، حدود هزار مگاوات معادل نیاز برق یک شهر یک میلیون نفری و یا معادل کل نیاز مصرفی کارخانجات سیمان کشور برق صرفه جویی می‌شود.

ارزیابی‌ها همچنین نشان می‌دهد در بخش ادارات هدف وزارت نیرو صرفه جویی هزار مگاواتی بوده است که آخرین میزان صرفه جویی به ثبت رسیده در این بخش ۶۴۰ مگاوات است. بر این اساس برای رسیدن به رقم هزار مگاوات صرفه‌جویی، همراهی تمامی ادارات و بانک‌ها در خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی و وارد کردن مولدهای خود تأمین به مدار مصرف الزامی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.