تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر : 5589

ایران دومین سازنده روتور GE-F۹ جهان می‌شود

ایران دومین سازنده روتور GE-F۹ جهان می‌شود

روتور GE-F۹ ساخت آمریکا بوده و به دلیل تحریم‌ وارد کشور نمی‌شود. از همین رو با تولید این تجهیزات توسط متخصصان داخلی، ایران به دومین کشور سازنده این روتور در جهان تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی و نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران قرارداد ساخت بار اول یک دست کامل روتور توربو کمپرسو واحد گازی GE-F۹ نیروگاه سیکل‌ترکیبی شهید رجایی به ارزش ۱۷۵ میلیارد تومان میان شرکت‌های تولید نیروی برق شهید رجایی و شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) به امضا رسید.
این روتور ساخت آمریکا است که به دلیل تحریم‌ها وارد کشور نمی‌شود. از همین رو با تولید این تجهیزات توسط متخصصان داخلی، ایران به دومین کشور سازنده این روتور در دنیا تبدیل خواهد شد.
همچنین در این مراسم قرارداد ساخت بار اول سیستم کنترل واحد بخار نیروگاه شازند به ارزش ۳۵ میلیارد تومان میان شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی و شرکت خدمات نیروگاهی آهار شرق به امضا رسید. در راستای این قرارداد مقرر شده است برای نخستین بار در کشور سیستم کنترل این نیروگاه توسط متخصصان صنعت نیروگاهی ساخت داخل و جایگزین شوند.
در جریان مراسم اختتامیه نمایشگاه صنعت برق تفاهم‌نامه طراحی و ساخت بار اول سیستم پایش و اندازه‌گیری آنلاین دودکش‌های نیروگاه شازند به ارزش ۹۴ میلیارد تومان در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام برای استفاده حداکثری از توان ساخت داخل، توانمندسازی شرکت‌های داخلی و قطع وابستگی، میان شرکت‌های تولید نیروی برق منطقه مرکزی و شرکت پیرامون سیستم قشم به امضا رسید.
ساخت پره‌های ثابت و متحرک توربین گازی BBC-D۹ نیروگاه درود به مبلغ ۷۹.۶ میلیارد تومان نیز دومین تفاهم‌نامه‌ای بود که میان شرکت‌های تولید نیروی برق شهید مفتح و کارنو ایده‌آل آرمان به امضا رسید.
همچنین در این مراسم تفاهم‌نامه ساخت بار اول موتور B.C.PUMP به ارزش ۱۸ میلیارد تومان میان شرکت‌های تولید نیروی برق منطقه غرب و مدیران انرژی کویر به امضا رسید.
چهارمین تفاهم‌نامه امضا شده در جریان اختتامیه نمایشگاه صنعت برق مربوط به کنترل مشعل‌های BMS نیروگاه بندرعباس به ارزش ۱۴ میلیارد تومان بوده است که میان شرکت‌های تولید نیروی برق بندرعباس و خدمات نیروگاهی آهار شرق به امضا رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.