تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۳۰
کد خبر : 5621

بازدید فرماندار تهران از صدو پنجاه و یکمین مخزن آب اضطراری

بازدید فرماندار تهران از صدو پنجاه و یکمین مخزن آب اضطراری

در ۳۷۴ محله شهر تهران، بالغ بر ۵۰۰ دستگاه مخزن آب اضطراری در حال احداث است که می‌تواند قسمتی از نیاز شهروندان در مواقع بحران را برطرف نماید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، احمد قیومی، فرماندار تهران در جریان بازدید از زیرساخت‌های مدیریت بحران شهر تهران، از مخزن آب‌رسانی اضطراری و شیر قطع اتوماتیک بوستان اقاقیا واقع در بلوار ابوذر بازدید کرد.

قیومی در این بازدید بر مؤثر و کارامد بودن نصب این مخازن در مواقع بحران جهت تأمین قسمتی از نیاز شهروندان به آب شرب تاکید و کلانشهر تهران را جز پنج شهر دنیا که مجهز به مخزن آب اضطراری می‌باشد دانست و از تلاش‌ها و سرعت عمل آبفا در این زمینه تشکر نمود.

محمد تقی حسین زاده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۴ شهر تهران نیز در حاشیه این بازدید در تشریح عملکرد شیر قطع اتوماتیک مخازن آب گفت: این شیرها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ساخته شده است و با کمترین انرژی باز و بسته می‌شود و در زمان زلزله سریعاً قطع می‌شود.

وی از دستاوردهای مهم این طرح پژوهشی و مهندسی به کاهش چشمگیر هزینه‌ها و صرفه جویی بالای ارزی و ریالی، بومی سازی فن آوری های نوین و صنایع استراتژیک جهت آمادگی برای مقابله با بحران و اولین سیستم هوشمند مکانیکال به منظور واکنش سریع در شرایط بحران (هر عاملی که منجر به شکستگی خطوط اصلی شود) اشاره نمود.

وی با مهم برشمردن نصب این مخازن و افزایش تاب‌آوری شهرها گفت: طرح آب‌رسانی اضطراری شهر تهران با هدف افزایش تاب آوری پایتخت در زمان بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی در پایتخت اجرا شده است و تدبیر این است که برای سه روز اول تا زمان رسیدن تیم‌های امدادی در نظر گرفته شود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.