تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر : 5221

جهش قیمت نفت در صورت استمرار جنگ در سرزمین‌های اشغالی

جهش قیمت نفت در صورت استمرار جنگ در سرزمین‌های اشغالی

کارشناسان هشدار دادند در صورتی که شاهد گسترش درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی باشیم، قیمت نفت در بازار جهانی افزایش چشم‌گیری خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از بلومبرگ، اگرچه کارشناسان بازار نفت بر این باورند که تا پیش از گسترش درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی بین نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی بازار نفت خیلی تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد، اما در صورتی که این درگیری‌ها گسترش پیدا کند، قطعاً شاهد انعکاس تبعات آن بر قیمت نفت خواهیم بود.

طی روزهای گذشته نیروهای مقاومت فلسطینی به‌طور غافلگیرانه به رژیم صهیونیستی حمله کرده و هزاران موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند. در این درگیری‌ها به اذعان رسانه‌های صهیونیست هزار تروریست اسرائیلی کشته شده و البته حملاتی هم باریکه غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی انجام شده است.

باب مکنالی، رئیس مؤسسه راپیدان انرژی و یکی از مقامات سابق کاخ سفید، می‌گوید: در صورتی شاهد اختلال در عرضه نفت در بازار جهانی خواهیم بود که این درگیری‌ها به ایران کشیده شود، که البته این سناریو بسیار بعید است.

ایران یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان نفت عضو اوپک است و ازجمله حامیان نیروهای مقاومت فلسطینی به‌شمار می‌رود.

پی‌یر آندوراند، کارشناس بازار نفتی، می‌گوید: بعید است که این درگیری‌ها در کوتاه مدت روی عرضه نفت به بازار جهانی اثر بگذارد، اما نهایتاً شاهد اثرگذاری اتفاقات مذکور بر عرضه و قیمت نفت خواهیم بود.

اخیراً صادرات نفت ایران به بالاترین میزان در ۵ سال گذشته رسیده و روز به روز اهمیت آن برای بازار بیشتر می‌شود. البته هر گونه تنش با ایران نیز ممکن است به بسته شدن تنگه هرمز منجر شود که این تنگه بستر عبور روزانه ۱۷ میلیون بشکه نفت به بازار جهانی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.