تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
کد خبر : 5605

حقابه محیطزیست اصفهان متناسب با مخزن سد زاینده‌رود رهاسازی می‌شود

حقابه محیطزیست اصفهان متناسب با مخزن سد زاینده‌رود رهاسازی می‌شود

اصفهان- وزیر نیرو گفت: حقابه محیط‌زیست اصفهان و تالاب گاوخونی متناسب با بارش و منابع مخزن سد زاینده رود رهاسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی اکبر محرابیان شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان با بیان اینکه زاینده رود حوضه‌ای است که بر اثر بارگذاری‌های سال‌های گذشته و ناترازی منابع و مصارف دارای تنش‌های بسیاری بوده است، اظهار داشت: از شروع دولت سیزدهم و آبان ۱۴۰۰ که خدمت مردم اصفهان رسیدیم، تصمیم گرفتیم با مطالعه یک برنامه جامع که هم بخش منابع و هم مصارف را بتواند تراز کند، کار را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: در این چارچوب ۲ اقدام اساسی یکی مدیریت منابع آب (اقدامات غیرسازه‌ای) و دیگری اقدامات سازه‌ای برای اجرای پروژه‌هایی که بتوانیم منابع آب حوضه را تقویت کند در دستور کار قرار گرفت.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با مدیریت مناسبی که طی سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ انجام شد طی سه سال توانستیم آب را در بخش کشاورزی شرق و غرب اصفهان رهاسازی کنیم و در عین حال در موضوع آب شرب نیز با تقویت مناسب منابع آن، تنش‌های آبی سال‌های قبل را کاهش دادیم.

محرابیان افزود: در سال آبی جاری نیز با رهاسازی به هنگام آب در آبان ماه شاهد هستیم بخش کشاورزی و محیط زیست اصفهان حقابه خود را استفاده کند.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌کنیم سال به سال منابع حوضه آبریز زاینده رود را تقویت و منابع آب موجود را به نفع مطلوب مدیریت کنیم.

وزیر نیرو در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر چگونگی تخصیص حقابه‌های تالاب بین‌المللی گاوخونی و محیط‌زیست اصفهان در برنامه منابع و مصارف، گفت: اتفاق خوبی که رخ داده این است که تمامی رهاسازی‌ها بر اساس منابع و مصارف است و بخش قابل توجه مصارف ما محیط زیست است که متناسب با بارش‌ها و موجودی منابع و مخرن سد انجام خواهد شد.

محرابیان افزود: باید توجه داشت که با ناترازی قابل توجه منابع و مصارف در حوضه زاینده‌رود رو به رو هستیم که امید است با برنامه‌هایی که در دستور کار داریم این ناترازی سال به سال کاهش یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.