تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر : 1416

خمس از منابع عمده تامین مالی جامعه اسلامی است

خمس از منابع عمده تامین مالی جامعه اسلامی است

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در جمع دبیرکل بنیاد بین المللی احیای فرهنگ خمس و هیات همراه و مدیران ارشد صنعت بیمه: خمس از منابع عمده تامین مالی جامعه اسلامی است  دکتر سید محمد کریمی در این نشست که با حضور فقهای دینی، رئیس کل بیمه مرکزی، اعضای هیات عامل و جمعی از مقامات بیمه

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در جمع دبیرکل بنیاد بین المللی احیای فرهنگ خمس و هیات همراه و مدیران ارشد صنعت بیمه: خمس از منابع عمده تامین مالی جامعه اسلامی است

خمس از منابع عمده تامین مالی جامعه اسلامی است

 دکتر سید محمد کریمی در این نشست که با حضور فقهای دینی، رئیس کل بیمه مرکزی، اعضای هیات عامل و جمعی از مقامات بیمه ای کشور برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: حکمرانی منطق بیمه در کشور و نگاه فقهی به مفاهیم آن می تواند زمینه اطمینان آفرینی و آرامش بخش به جامعه را فراهم کند.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با تبریک مناسبت های پیش رو و به خصوص ولادت حضرت امیر المومنین علی(ع)، هم اندیشی در حوزه های اعتقادی و انقلابی را راهگشا توصیف کرد و اظهار داشت: صاحبان اندیشه و عالمان فقه می توانند با تطبیق احکام اسلامی و قوانین بیمه ای، چالش های این حوزه را برطرف سازند و زمینه های رشد آن را فراهم آورند.

وی با مرور تاریخچه صنعت بیمه به اهمیت هم افزایی صنعت بیمه با مبانی اسلام اشاره کرد و گفت: در قوانین بیمه ای نسبت به اهمیت تکریم انسان و صیانت از حقوق تمامی آحاد جامعه تاکید ویژه شده است.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، بازگشت ۸۰ درصد از حق بیمه دریافتی به خسارت دیدگان را از برکات صنعت بیمه دانست و افزود: با سرمایه گذاری در حوزه های گوناگون مالی می توان بنیان های صنعت بیمه را تقویت کرد.

بر اساس این گزارش حضرت آیت الله غلامعلی نعیم آبادی _ دبیرکل بنیاد بین المللی احیای فرهنگ خمس_ با قدردانی از نگاه ویژه سندیکای بیمه گران ایران، نهادناظر صنعت بیمه و شرکت های بیمه به ضرورت خدمات متقابل این دو مجموعه اشاره کرد و افزود: نقش ارزشمند و اساسی صنعت بیمه در تامین آرامش جامعه زمانی احساس می شود که فقدان آن احساس شود.

ایشان قانون تاسیس بیمه را قانونی کارآمد، نافذ و قابل قبول دانست و اظهار داشت: مقوله خمس نیز نوعی بیمه برتر است که از دارایی های مسلمین صیانت خواهد کرد.

آیت الله نعیم آبادی حیات حوزه های علمیه و شکوفایی جامعه مسلمین را در گرو نهادینه سازی فرهنگ خمس و احیای آن ارزیابی کرد و گفت: خمس نوعی بیمه شرعی به حساب می آید و دو مجموعه فقهی و بیمه ای وظیفه دارند که ظرفیت ها، قابلیت ها و خدمات یکدیگر را تبلیغ کنند.

دبیرکل بنیاد بین المللی احیای فرهنگ خمس، نظام اسلامی را نظامی فقرستیز عنوان کرد و افزود: خمس از ارکان اقتصادی جهان اسلام و جامعه مسلمین است و صنعت بیمه نیز در قالب تولید آرامش و رفاه برای آحاد جامعه این ماموریت را دنبال می کند.

ایشان در پایان بی توجهی به دو مقوله احیای خمس و بهره گیری از محصولات بیمه ای را از مصادیق بارز خسران مبین توصیف کرد.

شایان ذکر است ایشان در پایان نشست با اهدای لوح های جداگانه از دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران و رئیس کل بیمه مرکزی در راستای احیای فرهنگ خمس و پاسداشت ارزش های اسلامی قدردانی به عمل آورد

 

روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.