تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر : 5091

رشد ۱۶ درصدی گازرسانی به نیروگاه‌ها در نیمه نخست سال

رشد ۱۶ درصدی گازرسانی به نیروگاه‌ها در نیمه نخست  سال

طی ۶ ماه نخست امسال با افزایش ۱۶ درصدی گازرسانی به نیروگاه‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال رکوردی تازه در زمینه گازرسانی به نیرگاه‌ها ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، مدیرعامل این شرکت، (سه‌شنبه، چهارم مهرماه) در نشست شورای مدیران شرکت ملی گاز با تأکید بر لزوم گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و توجه به سیره عملی آنها همچون چراغ راهی برای حرکت در مسیر خدمت‌رسانی به مردم است. ایثار و جانبازی که بدون چشم داشت در دوران دفاع مقدس از سوی یکایک رزمندگان شده است با وجود مشکلات عدیده‌ای که داشتند وظیفه خدمت رسانی مخلصانه به مردم را بر دوش همه ما سنگین‌تر می‌کند.

رکورد تازه در گازرسانی به نیروگاه‌ها

وی در ادامه نشست به دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران در زمینه گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها اشاره کرد و بیان کرد: مطابق آمار رسمی گاز رسانی به نیروگاه‌ها و صنایع در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال روند افزایشی داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: از ابتدای امسال تا پایان تابستان مقدار گازرسانی به نیروگاه‌ها نسبت به پارسال ۱۶ درصد افزایش داشته که این عدد رکورد قابل‌توجهی است. متقابلاً با افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها مصرف سوخت مایع کاهش داشته که این امر تأثیر قابل‌توجهی در بهبود کیفیت محیط زیست داشته است.

طرح‌های توسعه‌ای گازرسانی و آمادگی برای دوره سرد سال

چگنی در ادامه نشست به موضوع طرح‌های توسعه‌ای و گازرسانی شرکت ملی گاز ایران پرداخت و تصریح کرد: برنامه‌های توسعه‌ای که در ۲ سال گذشته در زمینه گازرسانی به شهرها، روستاها، نیروگاه‌ها و چندین هزار صنعت صورت گرفته سبب شده تا طیف بیشتری از مشترکین تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار بگیرند و در گزارشی که به‌تازگی از سوی وزیر نفت به رئیس‌جمهوری ارائه شد، عملکرد شرکت ملی گاز ایران در این زمینه موفقیت‌آمیز ارزیابی شد.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان درباره تعمیرات اساسی تأسیسات و آمادگی شرکت ملی گاز ایران برای ورود به دوره سرد سال گفت: به لطف خدا و تلاش همکاران، عمده تعمیرات اساسی در بخش‌های مختلف انجام شده و تاپایان مهر ماه تعمیرات همه بخش‌ها به پایان خواهد رسید. امیدواریم که با تدابیری که در بخش‌های مختلف از تولید و توزیع تا انتقال اندیشیده شده زمستان امسال را نیز همانند پارسال با موفقیت پشت سر بگذاریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.