تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
کد خبر : 4495

رکورد جدید تقاضای مصرف برق کشور با ۷۲ هزارو ۷۰۰مگاوات ثبت شد

رکورد جدید تقاضای مصرف برق کشور با ۷۲ هزارو ۷۰۰مگاوات ثبت شد

بر اساس اعلام گزارش‌های مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور، میزان تقاضای مصرف برق به نصاب جدید ۷۲ هزارو ۷۰۰ مگاوات رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: بر اساس اعلام گزارش‌های مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور، میزان تقاضای مصرف برق به نصاب جدید ۷۲ هزارو ۷۰۰ مگاوات رسید.

رجبی مشهدی با بیان اینکه این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۶۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات بوده است، گفت افزایش ۲۷۰۰ مگاواتی در تقاضای مصرف برق کشور عدد بسیار بزرگی است و معادل مصارف برق سه استان کرمانشاه، ایلام و کردستان است.

سخنگوی صنعت برق افزود: تقاضای مصرف برق نسبت به سال گذشته رشد ۴.۶ درصدی را نشان می‌دهد که از هموطنان درخواست می‌کنیم به مصرف برق خود توجه بیشتری داشته باشند تا امکان تأمین برق پایدار برای هم هموطنان فراهم شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در خصوص میزان مشارکت مردم در طرح مدیریت مصرف برق تا این لحظه گفت‌: به طور متوسط از کل مشترکان خانگی حدود ۳۵ درصد در این طرح مشمول پاداش مدیریت مصرف شدند، هر کدام از مشترکان خانگی به طور متوسط ۲۱.۵ درصد مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دادند و تا این لحظه استان‌های آذربایجان شرقی، غرب استان مازندران و استان هرمزگان بیشترین کاهش مصرف را داشته‌اند.

سخنگوی صنعت برق در پایان از مردم درخواست کرد با توجه به اینکه پیش‌بینی شده است دو هفته آتی، هفته‌های گرمی هستند و افزایش دما منجر به افزایش مصرف برق می‌شود، برای پایدار ماندن شبکه برق و این که امکان تأمین برق همه مشترکان فراهم شود، با کاهش مصرف برق خود به صنعت برق کمک کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.