تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر : 5150

سرمایه‌گذاری در راستای افزایش تاب‌‎آوری تاسیسات آب شرق تهران

سرمایه‌گذاری در راستای افزایش تاب‌‎آوری تاسیسات آب شرق تهران

مدیر بهره‌برداری تأسیسات شرق شرکت تامین و تصفیه از سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریالی در تأسیسات آب شرق تهران با هدف ایجاد ظرفیت‌های جدید و افزایش تاب‌آوری در مواقع اضطراری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، از وزارت نیرو، احمد آب‌پرور مدیر بهره‌برداری تأسیسات شرق شرکت تأمین و تصفیه در تشریح طرح ویژه و مهم در حال اجرای محدوده عملیاتی منطقه شرق شرکت تأمین و تصفیه آبفای تهران از ساخت ایستگاه پمپاژ مخزن ۳۱ و توسعه تلمبه‌خانه‌های مخازن ۷ و ۱۹ به عنوان پروژه‌های دارای اولویت نام برد و گفت: ایستگاه پمپاژ مخزن ۳۱، به منظور انتقال بخشی از آب مازاد سد ماملو و تصفیه‌خانه ششم آب تهران به شمال و شمال‌شرق تهران با ظرفیت حداکثر هزار لیتر در ثانیه طراحی و با برآورد بودجه حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی تکمیل و در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر بهره‌برداری تأسیسات شرق شرکت تأمین و تصفیه‬ در ادامه تاکید کرد: هم‌اکنون گروه‌های عملیاتی به صورت شبانه‌روزی در حال اجرای این طرح هستند و امید است با بهره‌برداری از آن در نیمه مهر، حداقل حدود ۵۰۰ لیتر در ثانیه آب را از مخزن ۳۱ به بالادست منتقل کنیم تا در صورت کاهش ورودی آب از سد لتیان و لار به تصفیه‌خانه‌های تهرانپارس و سوهانک، بخشی از نیاز آبی شمال و شمال شرق تهران را تأمین کند.

وی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی اجرای این طرح، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از این طرح به صورت امانی و با استفاده از توانمندی و ظرفیت داخلی شرکت تأمین و تصفیه اجرا می‌شود.

آب‌پرور افزود: توسعه تلمبه‌خانه‌های مخازن ۷ و ۱۹ نیز در حال انجام است که در زمان بهره‌برداری امکان انتقال آب تا هزار لیتر در ثانیه به مخازن بالا دست میسر خواهد شد.

وی تصریح کرد: اولویت ما در گام نخست آن است که حداقل ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب را از مخزن ۳۱ به سمت شمال و شمال‌شرق تهران (محدوده زیر پوشش مخازن ۲۰ و ۲۵) منتقل کنیم و در گام بعدی این ظرفیت را تا هزار لیتر بر ثانیه افزایش دهیم.

مدیر بهره‌برداری تأسیسات شرق تهران هم‌چنین با اشاره به این‌که به طور میانگین تا ۱۰ مترمکعب در ثانیه آب از طریق سامانه شرق تهران تأمین می‌شود، اظهار داشت: طرح انتقال آب از تصفیه‌خانه پنجم آب به مخزن ۴۳ تکمیل و طرح ساخت ایستگاه پمپاژ مخزن ۷۸ که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته بود تا چند ماه آینده به اتمام می‌رسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.