تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
کد خبر : 4808

عملیات اسیدکاری ۱۶ حلقه چاه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی آغاز شد

عملیات اسیدکاری ۱۶ حلقه چاه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی آغاز شد

سرپرست طرح توسعه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی از آغاز عملیات اسیدکاری در ۱۶ حلقه چاه تولیدی موقعیت این فاز در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی نفت ایران، امیرفرزان فاضلیان گفت: در زمینه دستیابی به بالاترین ظرفیت تولید گاز از هر چاه و به‌منظور حفظ تولید صیانتی از میدان گازی پارس جنوبی، عملیات اسیدکاری ۱۶ حلقه چاه باقی‌مانده طرح توسعه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ در هفته دولت آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اسیدکاری چاه‌های سکوهای فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ از سال ۱۴۰۰ به‌دلیل مشکل‌های به‌وجود آمده متوقف شده بود، اظهار کرد: با انجام کامل عملیات اسیدکاری ۱۶ حلقه چاه باقیمانده، امکان افزایش تولید گاز و طول دوره تولید پایدار از سکوهای این فاز فراهم می‌شود.

سرپرست طرح توسعه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی اظهار کرد: با تکمیل عملیات اسیدکاری این چاه‌ها، روزانه ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز به توان تولیدی سکوهای فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی افزوده می‌شود.

فاضلیان با تأکید بر اینکه عملیات حفاری پنج حلقه چاه باقیمانده در سکوی فاز ۲۳ نیز در حال پیگیری است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، عملیات حفاری چاه‌های یادشده از اواخر امسال وارد فاز عملیاتی می‌شود.

بر اساس این گزارش، طرح توسعه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز غنی، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن گاز مایع و یک میلیون تن اتان به‌منظور تأمین خوراک پتروشیمی‌ها به بهره‌برداری رسیده است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.