تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
کد خبر : 5241

مذاکره ایران و روسیه برای گسترش همکاری‌ها در صنایع نفت و گاز

مذاکره ایران و روسیه برای گسترش همکاری‌ها در صنایع نفت و گاز

وزیر نفت از انجام مذاکرات با شرکت‌های روسی برای اجرایی‌ شدن قراردادهای نفتی بین دو کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شانا، جواد اوجی، وزیر نفت امروز چهارشنبه ۱۹ مهر همزمان با ورود به مسکو برای شرکت در هفته انرژی روسیه و مذاکره‌های دوجانبه و چندجانبه با فعالان حوزه انرژی با اشاره به اینکه این هفته، به‌عنوان هفته انرژی روسیه نامگذاری شده است، گفت: من به دعوت الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه در این رویداد شرکت کرده‌ام.

وی ادامه داد: در این رویداد مهم همه فعالان حوزه صنعت نفت و گاز و شرکت‌های توانمند جهان حضور دارند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه ایران و روسیه ذخایر غنی هیدروکربوری دارند، گفت: از همین رو دو کشور، از ظرفیت‌های خوبی برای همکاری در صنعت نفت و گاز برخوردارند.

اوجی با بیان اینکه در دولت سیزدهم قراردادها و تفاهم‌نامه‌های خوبی با شرکت‌های روس در زمینه بالادستی و پایین‌دستی امضا کرده‌ایم، افزود: بعضی از این قراردادها نتیجه داده و در بعضی از میدان‌های نفتی تولید نفت آغاز شده است.

وی تأکید کرد: در این سفر همچنین مذاکراتی برای تبدیل تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد که پیش از این با شرکت‌های روس در بخش بالادست و پایین‌دست صنعت نفت امضا شده بود، انجام خواهد شد.

وزیر نفت ادامه داد: از آنجا که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه به‌عهده وزیر نفت ایران است، نشستی هم در حوزه پیگیری مذاکرات دیگر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اقتصادی بین دو کشور خواهیم داشت، نشست بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در ماه نوامبر (آبان – آذر) در تهران برگزار خواهد شد.

اوجی افزود: هدف اصلی از این سفر پیگیری تفاهم‌نامه‌ها، قراردادها و پروژه‌ها با شرکت‌های روس و استفاده از ظرفیت هفته انرژی روسیه برای پیشبرد برنامه‌های سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز ایران است.

وی گفت: در دولت سیزدهم، قراردادهای مطلوبی در زمینه انرژی با کشورهای همسایه امضا کردیم و در جریان این سفر نیز با نشست‌های دوجانبه مذاکره برای ادامه همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود را پیگیری می‌کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.