تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
کد خبر : 3589

مشترکان خانگی در طرح صرفه جویی مصرف برق همکاری کنند

مشترکان خانگی در طرح صرفه جویی مصرف برق همکاری کنند

سخنگوی صنعت برق گفت : امسال در دوره اوج مصرف برق همه مشترکین خانگی می توانند در طرح صرفه جویی مصرف برق همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: امسال وزارت نیرو ۱۴۰ برنامه عملیاتی برای عبور موفق از اوج بار تدوین کرده که افزایش در میزان تولید و ظرفیت تأمین برق نیروگاه‌ها یکی از مهمترین محورهای این برنامه محسوب می‌شود.

وی افزود: محور دیگر این برنامه به اقدامات در زمینه میزان کاهش اوج مصرف و مدیریت مصرف و تقاضاست که طرح کاهش مصرف برق خانگی در چند روز اخیر توسط وزیر محترم نیرو رونمایی شد.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: طرح کاهش مصرف برق طرحی است که متناسب با اقلیم هر منطقه طراحی شده و اجرای آن از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه جاری ادامه دارد.

رجبی مشهدی گفت: اگر مشترکان خانگی مصرف برق خود را به زیر الگو و یا حتی کمتر از دوره مشابه قبل برسانند تا ۲,۰۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف، پاداش دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: سال گذشته در گرم‌ترین روز مرداد ماه رکورد مصرف برق کشور شکسته شد و میزان مصرف برق از ۶۹ هزار مگاوات عبور کرد و پیش بینی می‌کنیم که امسال با رشد تولید و افزایش تعداد مشترکان رکورد جدیدی در مصرف برق کشور ثبت شود و این رقم احتمالاً به ۷۳ هزار مگاوات خواهد رسید.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه در طرح کاهش مصرف خانگی حتی پر مصرف‌ها هم می‌توانند با کاهش مصرف برق خود نسبت به دوره مشابه پاداش دریافت کنند، گفت: برآورد می‌شود با همکاری خوب مردم و مشارکت همگانی آنها به اندازه مصرف برق یک کلان شهر با جمعیت ۳ تا ۴ میلیون نفر نظیر تبریز یا مشهد در بخش خانگی کاهش مصرف محقق شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.