تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸
کد خبر : 4318

مصرف برق به ۷۲ هزار مگاوات نزدیک شد

مصرف برق به ۷۲ هزار مگاوات نزدیک شد

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران میزان مصرف برق کشور در روز جاری را ۷۱ هزار و ۹۸۷ مگاوات اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در گرم‌ترین هفته سال جاری قرار داریم و روز یکشنبه ۱۸ تیر ماه رکورد میزان مصرف برق کشور به دلیل گرمای بی سابقه در کشور و افزایش مصرف باز هم شکسته شد.

بر اساس اعلام شرکت مدیریت شبکه برق ایران، وی با تاکید بر اینکه شبکه برق کشور پایدار است، ادامه داد: همه کارکنان صنعت برق برای تأمین برق مطمئن و پایدار نگه داشتن شبکه‌های برق هموطنان با تلاش بی وقفه در آماده باش کامل قرار دارند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق افزود: برای تأمین برق پایدار اکنون به کمک جدی هموطنان نیازمندیم.

وی گفت: مردم می‌توانند بدون آنکه رفاه خود را کاهش دهند با اعمال روش‌های ساده به مدیریت مصرف برق و گذر از این شرایط بحرانی کمک کنند.

سخنگوی صنعت برق ازجمله روش‌های ساده را در ساعت اوج مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ است از استفاده وسایل برقی پر مصرف اجتناب کنند و یا دمای کولرهای گازی خود را روی عدد ۲۴ تنظیم و یا از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند، برشمرد.

رجبی مشهدی ادامه داد: فقط با ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق کمک بزرگی به تأمین برق پایدار برای همه هموطنان خواهد شد.

وی به همه مشترکان خانگی توصیه کرد با مشارکت هر چه بیشتر در طرح پاداش صرفه‌جویی و استفاده بهینه و صحیح مصرف برق این فرصت را خواهند داشت تا با اندکی کاهش مصرف از پاداش‌های صرفه‌جویی بهره مند شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.