تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر : 3971

مصرف برق مشترکان گیلانی پایش هوشمند می شود

مصرف برق مشترکان گیلانی پایش هوشمند می شود

رشت- مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از پایش روزانه و مداوم میزان مصرف برق مشترکان استان در فصل گرم سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد تقی مهدی زاده اظهار کرد: طرح پایش هوشمند میزان مصرف برق مشترکان گیلانی برای شناسایی پرمصرف‌ها و خوش مصرف‌ها از ابتدای خرداد در استان آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد.

وی با اشاره به رصد ساعتی و روزانه مصرف انرژی برق در مرکز پایش شرکت توزیع برق گیلان افزود: در صورت مشخص شدن محدوده مصرف بالای برق، ابتدا به مشترک اخطار داده شده و در صورت تکرار شدن برق این مشترک قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: بر اساس ابلاغ شرکت توانیر، گیلان در منطقه گرمسیری ۴ قرار دارد و الگوی مصرف برق خانگی در این استان در ماه‌های گرم سال (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) تا ۴۰۰ کیلووات ساعت در ماه و برای ماه‌های عادی یا غیر گرم سال، تا ۲۰۰ کیلووات ساعت تعیین شده است.

مهدی زاده افزود: اگر مشترکان برق بتوانند در ماه‌های گرم سال مصرف خود را در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته کاهش داده و به ۵۰ درصد الگوی مصرف برسانند، به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف، ۲ هزار تومان از دولت پاداش دریافت می‌کنند.

وی با توصیه به مشترکان گیلانی برای تنظیم دمای وسایل سرمایشی خود بر روی دمای آسایش ۲۴ تا ۲۶ درجه، از شهروندان گیلانی خواست در ساعات اوج مصرف ۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲ از وسایل برقی پرمصرف خودداری کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.