تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
کد خبر : 3975

هشدار مصرف برق بالا در کشور؛ مصرف از مرز ۶۶ هزار مگاوات عبور کرد

هشدار مصرف برق بالا در کشور؛ مصرف از مرز ۶۶ هزار مگاوات عبور کرد

مصرف برق کشور در ساعت ۱۴:۲۸ دقیقه امروز سه‌شنبه از مرز ۶۶ هزار مگاوات عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد که امروز در ساعت ۱۴:۲۸ دقیقه میزان مصرف برق به ۶۶ هزار و ۶۴ مگاوات رسیده که حاکی از افزایش میزان مصرف در این حوزه است.
این گزارش حاکی است، این میزان مصرف نشان دهنده افزایش میزان مصرف کشور از ابتدای سال تاکنون است.

بر اساس این گزارش، با توجه به اوج گیری میزان مصرف برق، در دوره اوج بار تابستان، طرح “مدیریت مصرف برق ادارات” با نظارت هوشمند و پایش دقیق، مصرف برق کلیه ادارات و نهادهای عمومی را با هدف کاهش ۱۰۰۰ مگاواتی برق و تأمین برق مطمئن و پایدار برای تمامی مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین طرح پاداش همکاری مشترکان خانگی در کاهش مصرف برق که از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه ادامه دارد نیز در دست اجراست.
بر همین اساس، با توجه به افرایش دما در روزهای آتی و افزایش نیاز مصرف برق در کشور، به منظور برخورداری از پاداش‌های بی‌سابقه صنعت برق، رعایت نکات مدیریت مصرف در ساعات اوج مصرف برق که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۲ گزارش شده به کلیه ۳۱ میلیون مشترک خانگی که امسال امکان برخورداری از این پاداش را دارند.

توصیه می‌شود با تنظیم درجه وسایل سرمایش روی ۲۴ درجه و استفاده از دور کند کولرهای آبی و یا خارج کردن یک کولر گازی از بین چند کولر در مناطق گرمسیر مبلغ قبض برق خود را کاهش و حتی پاداش نیز دریافت کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.