تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸
کد خبر : 4403

پروژه‌های بزرگ انتقال آب به اصفهان پیشرفت فیزیکی خوبی دارد

پروژه‌های بزرگ انتقال آب به اصفهان پیشرفت فیزیکی خوبی دارد

اصفهان- استاندار اصفهان گفت: ۲ پروژه بزرگ انتقال آب به اصفهان در حال اجرا است که پیشرفت فیزیکی خوبی دارد اما برای استمرار سرعت پروژه‌ها نیاز به تامین منابع مالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا مرتضوی شامگاه شنبه پس از جلسه شورای اداری استان اصفهان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه فرونشست زمین یکی از اصلی ترین چالش‌های استان است، اظهار داشت: تفاوت فرونشست اصفهان با سایر استان‌های کشور این است که در استان‌های دیگر در مناطق دشتی و بیابان‌ها رخ داده اما فرونشست اصفهان وارد مجموعه‌های مسکونی و صنعتی و برخی زیرساخت‌ها شده است.

وی ادامه داد: بازدیدها و جلسات متعددی در خصوص فرونشست اصفهان برگزار شده و ۲ مرتبه رئیس سازمان محیط زیست و ۲ مرتبه وزیر نیرو و اخیراً وزیر کشور از برخی مناطق تحت تأثیر فرونشست بازدید کردند و بعنوان یکی از اصلی‌ترین چالش‌های استان در تهران نیز پیگیر این موضوع بودیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: راهکار کاهش نرخ و متوقف کردن فرونشست زمین، تغذیه آبخوان استان و حوضه آبریز زاینده رود است به نحوی که از چگالی تر شدن لایه‌های زمین و فرونشستن بیشتر زمین جلوگیری کنیم.

برداشت آب چاه‌های حوضه زاینده‌رود کنترل می‌شود

مرتضوی ابراز داشت: پیرو این مسئله، انتقال آب، کاهش مصرف و جلوگیری از مصارف غیرقانونی در دستور کار قرار گرفت که در حال انجام است و از سال گذشته تا امسال چاه‌هایی که بصورت غیر مجاز در حوضه زاینده رود از آب زاینده رود به صورت سطحی برداشت می‌کردند در استان به کنتورهای فهام هوشمند مجهز شدند که خارج از برنامه برداشت نداشته باشند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات برنامه ریزی روی خطوط انتقال و تأمین آبی است که باید انجام شود که در این راستا از سال گذشته تاکنون ۲ پروژه بزرگ در استان انجام می‌شود که پیشرفت‌های خوبی داشتیم و هفته‌ای دو روز درباره این پروژه‌ها جلسات برگزار می‌شود و برای گره گشایی مسیر پروژه‌ها کار می‌کنیم.

نگرانی برای تأمین مالی و استمرار سرعت اجرای پروژه‌های انتقال آب

استاندار اصفهان تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در استمرار سرعت پروژه‌ها تأمین منابع مالی در ادامه مسیر است که در این راستا جلسات متعدد ملی و استانی و با بنگاه‌های اقتصادی استان داشتیم و امید است با روندی که پروژه پیش می‌رود در زمانی کمتر از مدت پیش بینی شده برخی پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم.

مرتضوی گفت: نگرانی شخصی من بابت ادامه مسیر تأمین‌های مالی است که وقت قابل توجهی از ما می‌گیرد و هر هفته در دستور کار ثابت من در همه پیگیری‌ها تأمین مالی این پروژه هاست از بابت این که در آینده به سرعتی که اکنون است پیش می‌رود اگر تدبیر نشود، ادامه نیابد.

وی در خصوص کوره‌های آجرپزی سین در حومه شهر اصفهان، گفت: برای این مسئله در حوزه معاونت عمرانی استانداری برنامه‌ای برای محدود کردن کوره‌ها انجام شده حسب همان شرایط اعلام شده که کمی از این آلودگی کاهش یابد.

استاندار اصفهان ابراز داشت: همه برای نجات زندگی در اصفهان باید کمک کنیم. ممکن است نتوانیم مثل گذشته از این کوره‌ها حمایت‌هایی داشته باشیم اما کمک می‌کنیم فعالیت‌های اقتصادی آنها در مناطق جدیدی که آسیب‌های فعلی در آنجا نباشد و کلان‌شهر اصفهان و شهرستان‌های داخل شعاع دچار مشکلات آلودگی نشود، ادامه یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.