تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
کد خبر : 4310

۳۰هزار مگاوات مصرف برق مربوط به بخش سرمایشی است

۳۰هزار مگاوات مصرف برق مربوط به بخش سرمایشی است

پیرپیران گفت: اکنون مصرف برق در شرایط اوج خود قرار دارد و روز گذشته ۷۱ هزار و ۵۰۰ مکاوات نقطه اوج مصرف بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲ هزار مگاواتی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا پیرپیران معاون هماهنگی توزیع توانیر در ارتباط تلویزیونی با اشاره به اینکه روزهای گرم سال را سپری می‌کنیم به همین دلیل مصرف برق افزایش یافته است، گفت: اکنون مصرف برق در شرایط اوج خود قرار دارد و روز گذشته ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات نقطه اوج مصرف بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲ هزار مگاواتی داشته است.

وی ادامه داد: در روز جاری آنچه تا کنون اتفاق افتاده است پایه مصرف نسبت به روز گذشته ۵۰۰ مگاوات افزایش داشته و پیش بینی می‌کنیم میزان اوج مصرف به ۷۲ هزار مگاوات برسد.

به گفته این مقام مسئول شرایط سختی بر شبکه برق کشور حاکم است و از مردم خواهشمندیم در بخش‌های مختلف مصرف با ما همراهی کنند تا در روزهای اوج مصرف برق شبکه برق کشور پایدار باشد.

پیر پیران اضافه کرد: آنچه در شبکه برق کشور هموطنان می‌توانند ما را یاری کنند در بخش‌های خانگی و سیستم‌های سرمایشی است که تأثیر به سزایی دارد تنظیم کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه و استفاده از دور کم کولرهای آبی می‌تواند مثمر ثمر باشد.

وی در خاتمه افزود: بخش تجاری هم پاساژهای بزرگ در حوزه سیستم سرمایشی و کنترل آن می‌توانند ما را یاری کنند چرا که ۳۰ هزار مگاوات مصرف برق به سیستم‌های سرمایشی مربوط است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.