تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۴
کد خبر : 4289

در نشست مشترک فعالان نشر، تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی، برگزارکنندگان نمایشگاه آینده چاپ ایران و گروه تولید کاغذ و مقوای چن مینگ از کشور چین؛

۵۰درصد نیاز کاغذ ایران در همکاری با شرکت چینی تامین می‌شود

۵۰درصد نیاز کاغذ ایران در همکاری با شرکت چینی تامین می‌شود
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ درباره همکاری ایران با شرکت تولید کاغذ چن‌مینگ بیان کرد: ارتباط خوبی با تولیدکننده مواد کاغذی و سلولزی چین برقرار کردیم. این شرکت حدود ۵۰ درصد کاغذ مورد نیاز ایران را تامین می کند

به گزارش خبرنگار ما، نشست مشترک اعضای هیات رئیسه تعاونی ناشران و کتاب‌فروشان تهران و مدیران فروش شرکت چن‌مینگ، دوشنبه -۱۲ تیرماه- در محل تعاونی ناشران و کتاب‌فروشان تهران برگزار شد.

در این نشست بابک عابدین رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ، هومن محمدی نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ، بی مدیر ایران و منطقه‌ای شرکت چن‌مینگ و سیامک زرگران مدیرعامل گروه بازرگانی اقیانوس آرام، ارشد عین‌الهی رئیس هیات مدیره تعاونی ناشران و کتاب‌فروشان تهران و از اعضای هیات مدیره تعاونی ناشران و کتاب‌فروشان تهران، ناصر بخشی، علیرضا رئیس‌دانایی مدیر انتشارت نگاه، مهدی میردشتی انتشارات میردشتی، کتابسرای میردشتی و فرهنگسرای میردشتی، عباس غمگسار مدیر انتشارات ترمه و حمید سیاح مدیر انتشارات اسلام حضور داشتند.

 

افزایش صادرات ایران در حوزه چاپ و نشر

بابک عابدین با اشاره به هدف برگزاری نمایشگاه آینده چاپ ایران که در تاریخ ۲۰ الی ۲۳ تیر ماه در مرکز دائمی نمایشگاه های بین المللی بازار بزرگ ایران (ایران مال) برگزار می شود، گفت: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه رفع نیازهای زنجیره تامین فعالان حوزه است. همچنین امیدواریم تا دور پنجم برگزاری حدود ۳۰ درصد از غرفه‌داران نمایشگاه آینده چاپ ایران از حوزه بین الملل باشند و بازدیدکننگان خارجی برای تامین نیاز خود به ایران بیایند تا یک اکوسیستم اقتصادی پویا ایجاد شود و در نتیجه این اقدامات، بهره بیشتری از فعالیت‌ها برای صادرات ببریم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ در مقایسه دوره اول و دوم نمایشگاه آینده چاپ بیان کرد: متراژ برگزاری این نمایشگاه در دور اول حدود ۲۷۰۰ مترمربع مفید بود و امسال این فضا به نزدیک پنج هزار مترمربع و تعداد عرفه‌داران از ۶۰ به حدود ۱۰۰ رسیده است.

او درباره ارتباط با شرکت چن‌مینگ و برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های آینده، توضیح داد: به هنگام بازاریابی بین المللی برای نمایشگاه از طریق همکاری با سیامک زرگران مدیرعامل گروه بازرگانی اقیانوس آرام توانستیم ارتباط خوبی با تولیدکننده مواد کاغذی و سلولزی چین برقرار کنیم. این شرکت با ظرفیت تولید ۶ میلیون تن انواع کاغذ و مقوا در سال توانایی این را دارد که حدود ۵۰ درصد کاغذ مورد نیاز ایران را تامین کنند.

به گفته عابدین مذاکرات ابتدایی برای تاسیس پل ارتباطی میان تولیدکنندگان و صادرکنندگان مهیا شده است تا ناشران بتوانند از طریق شرکت تعاونی به نیازهای خود دسترسی داشته باشند. امیدواریم این روز تبدیل به جریان اتحادی خوب در حوزه نشر، فرهنگ و دانش کشور تبدیل شود.

 

افزایش فعالیت ایران در بازار جهانی

سیامک زرگران در توضیح همکاری که میان ایران و شرکت چن‌مینگ انجام خواهدشد، گفت: گروه چن‌مینگ از تولید کنندگان کاغذ و مقوا در کشور چین است. تلاش کردیم تا در برنامه‌های صنعتی همکاری موئثرتری با این شرکت داشته باشیم تا برخی از مشکلات حوزه چاپ و نشر رفع شود.

مدیرعامل گروه بازرگانی اقیانوس آرام ادامه داد: همچنین چند صدایی و تعدد برنامه‌های صنفی را افزایش دادیم تا تاثیرگذاری بیشتری در صنف داشته باشیم.

گستره فعالیت چاپ و نشر ایران وسیع است

بی با اعلام اینکه شرکت چن‌مینگ ۲۰ گروه صادرات فعال دارد، ادامه داد: یکی از این گروه‌ها به کشور ایران اختصاص داده شده است. سایر گروه‌ها در منطقه‌های جغرافیایی گوناگون فعالیت می‌کنند.

مدیر ایران و منطقه‌ای شرکت چن‌مینگ با بیان اینکه فعالیت چاپ و نشر در ایران نسبت به سایر کشورهای همسایه بزرگ‌تر است، افزود: ایران را به دلیل گستره فعالیت چاپ نشر در منطقه انتخاب کردیم. درنتیجه این اقدامات فعالیت چاپ و نشر ایران با کشورهای همسایه افزایش پیدا می‌کند.

 

در پایان این مراسم ارشد عین‌الهی رئیس هیات مدیره تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران کتاب سه زبانی (فارسی انگلیسی و آلمانی) ایران‌سرای کهن را به بی هدیه داد. همچنین کتاب ایران جلوه‌های چهار فصل به عابدین و ایران نگارستان یزدان به زرگران، شکوه تخت جمشید به محمدی اهدا شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.