تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر : 3967

احیای بخش‌های مغفول مانده پالایشگاه‌های ونزوئلا

احیای بخش‌های مغفول مانده پالایشگاه‌های ونزوئلا

وزیر نفت گفت: با سفر رئیس جمهور به ونزوئلا در حوزه انرژی اسناد مهمی در بخش‌های بالا دست و پایین دست صنعت نفت به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار مهر جواد اوجی وزیر نفت در ارتباط تلویزیونی گفت: با سفر رئیس مجهور روز گذشته در حوزه انرژی اسناد مهم و قراردادی در بخش‌های بالا دست و پایین دست به امضا رسید.

وی ادامه داد: کشور ونزوئلا دارای بالاترین ذخایر نفتی در جهان است و نزدیک به ۱۷ و نیم درصد از ذخایر اثبات شده نفتی را در جهان به خود اختصاص داده است.

اوجی اضافه کرد: این کشور دارای ظرفیت و پتانسیل‌های مناسبی است که می‌توان به ۴ پالایشگاه که ظرفیت پالایشگاهی آن یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز است اما متأسفانه به دلیل تحریم‌ها و کمبود نیروهای متخصص محدود مانده اند.

به گفته این مقام مسئول با شروع دولت سیزدهم فعالیت‌های ما در حوزه توسعه انرژی افزایش یافت که می‌توان به صادرات نفت و صادرات میعانات گازی اشاره کرد همچنین استفاده از ظرفیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه‌ای در ونزوئلا را آغاز کردیم و خوشبختانه بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه پالایشگاهی از طریق متخصصان ایرانی به پالایشگاه‌های ونزوئلا ارسال کردیم و بخشی از ظرفیت پالایشگاهی ونزوئلا که به دلیل تحریم‌ها مغفول مانده بود احیا کردیم و با استفاده از خوراک نفت خام جمهوری اسلامی ایران این اقدام انجام گرفت.

وی توضیح داد: در بخش پالایشگاه‌های فر سرزمینی اقداماتی خوبی انجام گرفت و پس از پالایشگاه‌ها پتروشیمی را در دستور کار قرار دادیم که امید می‌رود با توامندی متخصصان ایرانی در عرصه کاتالیست ها و صدور خدمات فنی مهندسی مجتمع‌های از ظرفیت گیتروشیمی های این کشور نیز استفاده کنیم و از محصولان آن نیز استفاده کرد.

این مقام مسئول در خاتمه خاطر نشان کرد: برای توسعه میادین نفتی، ترمینال و پایانه‌های نفتی قراردادهای خوبی به امضا رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.