تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر : 5097

ایران در توسعه شبکه آبیاری در صدر جهان ایستاد

ایران در توسعه شبکه آبیاری در صدر جهان ایستاد

دبیر کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران گفت: کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران به عنوان بهترین کمیته ملی کشورهای عضو کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه آب ایران، مهرزاد احسانی دبیر کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران اظهار داشت: بر اساس ارزیابی عملکرد کمیته‌های ملی عضو که در سال ۲۰۲۳ میلادی برای یک دوره سه ساله توسط کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی انجام شده، کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران به عنوان بهترین و فعال‌ترین کمیته ملی از میان ۷۸ کشور عضو کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی انتخاب شده است.

وی افزود: کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی با هدف شناسایی و تقدیر از فعال‌ترین کمیته‌های ملی عضو، هر سه سال یکبار و همزمان با برگزاری کنگره‌های بین‌المللی، اقدام به ارزیابی عملکرد کمیته‌های ملی عضو می‌نماید.

احسانی ادامه داد: در هفتمین دوره ارزیابی عملکرد از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲، کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران برای سومین بار در هفت دوره گذشته از سوی داوران بین‌المللی به عنوان بهترین کمیته ملی برگزیده شده است.

دبیر کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران با بیان اینکه برای بررسی عملکرد کمیته‌های ملی، حدود ۵۰ شاخص عملکردی، مورد ارزیابی و مقایسه قرار می‌گیرد، گفت: به منظور تجلیل از فعالیت‌ها و عملکرد کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران، مقرر است طی مراسم رسمی در بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی آبیاری و زهکشی که در آبان ماه سال جاری در کشور هند برگزار می‌شود، با اهدای لوح تقدیر و تندیس از نمایندگان کمیته ملی ایران تقدیر به‌عمل آید.

احسانی با اشاره به پیشینه کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی بیان داشت: این کمیسیون در سال ۱۹۵۰ با هدف توسعه علوم و فنون آبیاری و زهکشی شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دبیرخانه این کمیسیون بین‌المللی در دهلی نو در کشور هند مستقر بوده و ۷۸ کشور دنیا عضو این کمیسیون بین‌المللی هستند. کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران نیز از سال ۱۳۴۷ تأسیس شده و درحال فعالیت است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.