تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۲۶
کد خبر : 1076

افزایش ۸ میلیون لیتری مصرف بنزین با قطع گاز جایگاه های CNG

افزایش ۸ میلیون لیتری مصرف بنزین با قطع گاز جایگاه های  CNG

دادرس گفت: به علت برودت هوا۲۰ تا ۳۰ درصد جایگاه های سی ان جی ها تعطیل هستند که علت این امر افت فشار در پایانه‌های گاز رسانی مناطق شمالی و مناطق سردسیر کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر این روزها خبر تعطیلی سی ان جی ها در شهرهای مختلف یکی پس از دیگری شنیده می‌شود، اما آیا سردی هوا منجر به چنین اتفاقی شده است؟ اردشیر دادرس، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی CNG در رابطه با این موضوع به مهر می‌گوید: حدود یک چهارم یعنی ۲۰ تا ۳۰ درصد سی ان جی ها تعطیل هستند که علت این امر افت فشار در پایانه‌های گاز رسانی مناطق شمالی و سردسیر کشور است.

وی با اشاره افزایش ۵ تا ۸ میلیون لیتری مصرف گاز در روز اضافه کرد: به علت قطعی سی ان جی ها مصرف بنزین در روز ۵ تا ۸ میلیون تومان افزایش داشته است که بیشتر مربط به حمل و نقل عمومی می شودو دولت باید نسبت به این موضوع چاره اندیشی کند.

دادرس اضافه کرد: اکنون استان‌های شمالی به خصوص مشهد، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و تعدادی جایگاه در استان مازندران قطع شده اندو به طور کلی ۳۰ درصد از سی ان جی های فعال در کشور با مشکل مواجه شده اند.

به گفته وی در شهرستان‌هایی که مشکلی برای سی ان جی ها وجود ندارد به دلیل آن است که در مسیر گازرسانی قرار دارند و فشار گاز به صورت مناسب بوده است.

وی در خاتمه اضافه کرد: هر روز قطعی جایگاه‌های سی ان جی ها معادل ۲۵ میلیون لیتر بنزین است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.