تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۴۰
کد خبر : 4912

تدبیر مدبرانه وزارت صمت؛

بازگشت جواد نجم الدین به خودروسازی کشور

بازگشت جواد نجم الدین به خودروسازی کشور
امروز جواد نجم الدین جایگزین محمدرضا فیض‌بخش در هیئت مدیره ایران خودرو خواهد شد.وی در سابقه خود مدیر عاملی ایران خودرو بین سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ را دارد ،در دوره مدیریت ایشان در سال ۱۳۹۰ موفق شد بالاترین رکورد تولید در ایران خودرو با ۷۷۷,۷۷۷ دستگاه خودرو را به ثبت برساند،در سوابق دیگر وی مدیرعاملی مگاموتور و معاونت قوای محرکه ایران خودرو نیز به چشم می خورد از دیگر موفقیت های او در دوره مدیریت می توان به تولید اولین موتور پیکان و افزایش چند برابری تیراژ تولید در مگاموتور را اشاره کرد
به گزارش اقتصادی برتر به نقل از  مردم سالاری آنلاین، آیا وزارت صمت راهکاری برای قیمت گذاری اصولی در صنعت خودرو در پیش خواهد گرفت؟
آیا با حضور مدیر با تجربه ای چون نجم الدین می توانیم امیدوار باشیم همکاری همه جانبه ای برای برون رفت از مشکلات بزرگترین خودرو ساز کشور را در پیش داشته باشیم؟
‍ ورود مجدد  مهندس جواد نجم الدین به حوزه سیاستگذاری خودرو ، قطعا امید دوباره را به جاده مخصوص در جهت تحول در ایران خودرو ایجاد می کند.
همه بزرگان صنعت خودرو او را مردی از جنس تخصص و تحول می دانند و راز موفقیت او در این است که  صنعت خودرو را به دور از سیاسی بازی اداره خواهد کرد و نگاه بنگاه اقتصادی و تولیدی و مهندسی سرلوحه تفکر مدیریتی وی میباشد .
نجم الدین تنها مدیرعاملی که قیمت تمام شده قطعات را با آنالیز مهندسی مواد تفکر  رقابتی مدیریت می کرد و توانست در دوران مدیریت اش در ایران خودرو به سهامداران سود پرداخت کند و قیمت خودرو را مدیریت کند.
قطعا یکی از مدیران موفق صنعت خودرو ایران در دو دهه گذشته،‌ جواد نجم الدین است که علاوه بر سوابق مختلفی که در شرکت سایپا، و مگاموتور داشته و تحول شگرفی در شرکت مگاموتور ایجاد کرد و ظرفیت تولید موتور و قطعات مگاموتور را تا حد قابل توجهی افزایش داد، با ورود به ایران خودرو نیز رخوت و مشکلات شرکت ایران خودرو را تا حد قابل توجهی کاهش داد و افزایش تولید تا ۸۰۰ هزار دستگاه و افزایش سودآوری را تحقق بخشید که این رقم تیراژ تولید بعد از ایشان دیگر محقق نگردید .
نجم الدین به خاطر آشنایی با صنعت خودرو و ارتباط گسترده ای که با مدیران شرکت های خودروسازی و قطعه سازی و صنعتی کشور داشته است، توانست در شرکت ایران خودرو ضمن ساماندهی برخی شرکت های اقماری و هزینه های تولید،‌بازسازی و نوسازی برخی خطوط تولید وماشین آلات، ایجاد قراردادهای موثر با شرکت های صاحب برند  و افزایش ظرفیت تولید خودروهای مختلف تحولی بزرگ ایجاد کند.
اینکه وزارت صمت بعد از سالها مجدد از متخصصین خودرویی مثل نجم الدین استفاده نموده است می توان امید داشت که تفکر  رفع مشکلات صنعت خودرو در اولویت برنامه ها قرار دارد .
باید دید که برنامه نجم الدین به عنوان سیاست گذار و رئیس هیئت مدیره ایران خودرو چه دستاوردهایی را در کوتاه مدت به دنبال خواهد داشت.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.