تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۵۵
کد خبر : 5708

دکتر عزت الله اکبری تالار پشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس

بخشی از جامعه از طریق موتورسیکلت امرار معاش می‌کنند

بخشی از جامعه از طریق موتورسیکلت امرار معاش می‌کنند
دکتر عزت الله اکبری تالار پشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در جمع تولیدکنندگان موتور سیکلت حاضر شد و از نزدیک با آنها به گفتگو پرداخت و مشکلات هر یک از تولیدکنندگان را بصورت دقیق بررسی کرد

به گزارش اقتصادی برتر،رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، پس از شنیدن مشکلات تولیدکنندگان موتور سیکلت اظهار داشت: خوشحالم که در جمع عزیزان صنعت تولید موتور سیکلت هستم و انشالله این مشکلاتی که تولیدکنندگان اظهار داشتند پیگیری خواهد شد.

اکبری تالار پشتی: بخشی از جامعه از طریق موتورسیکلت امرار معاش می‌کنند بنابراین حل مشکلات و معضلات این صنعت در راستای کمک به مردم است

وی در ادامه افزود: موتور سیکلت از اهمیتی بسیار بالایی برخوردار است و این آماری که ارائه شد که تا پایان سال ۶۰۰هزار دستگاه موتورسیکلت تولید می‌شود نشانگر اهمیت بالای این صنعت است چراکه تعداد تولید، تقریبا شبیه خودرو است اما با این تفاوت که همه مردم قادر به تهیه خودرو نیستند اما موتورسیکلت محصولی است که عموم مردم اقشار ضعیف‌تر می‌توانند آن را تهیه کنند و حتی به کمک آن امرار معاش نمایند.

اکبری تالار پشتی در ادامه تصریح کرد: در بحث قوانین باید عرض کنم که هر پیشنهادی دارید که ما باید در قانون لحاظ کنیم تا روند تولید شما بهبود بیابد، قطعا با پیشنهاد خود تولیدکنندگان ما این قول را می‌دهیم که در مجلس پیگیری وضع قانون مناسب باشیم اما یکسری مسائل میدانی واجرایی است که باید در میدان حل بشود؛ بصورت خاص یکی از مشکلات شما با بانک مرکزی است که ما جلساتی را در کمیسیون می‌گذاریم و مسئولین بانک مرکزی و وزارت صمت را دعوت میکنیم و نمایندگان انجمن تولیدکنندگان موتور سیکلت را هم دعوت میکنیم تا بصورت مستقیم با مسئولین امر رو در رو صحبت کنید و مشکلاتتان را بیان کنید.

وی خاطرنشان کرد: ما مطلع هستیم شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که روز به روز در کشور نیاز بیشتر به موتورسیکلت احساس می‌شود و شاهد هستیم که قشر عظیمی از طریق موتورسیکلت امرار معاش می‌کنند بنابراین حل مشکلات و معضلات این صنعت با در راستای کمک به مردم است.

اکبر تالار پشتی در ادامه خاطر نشان کرد: همه مشکلاتتان را مکتوب کنید بطور مثال در حوزه مالیات، در حوزه گمرک، در حوزه مجوزها، ارز و غیره مشکلاتی دارید که ما در مجلس می‌توانیم پیگیری کنیم و اینطور هم نیست که این مشکلات را رها کنیم و بعد از این جلسه فراموش کنیم.

جلیل مجاهد، رئیس انجمن تولیدکنندگان موتور سیکلت در ادامه نشست خطاب به دکتر اکبری تالار پشتی اظهار داشت: جناب دکتر اکبری همانطور که مستحضرید بنابر گزارشات موجود در این صنعت بیست هزار کارگربصورت مستقیم فعالیت مینماید و بیش از صدهزار نفر اشتغال غیر مستقیم در صنعت را شاهد هستیم.

کاهش تولیدکنندگان موتور سیکلت به دلیل وضع قوانین خلق الساعه

وی در ادامه افزود: ما هرساله طبق آمار، شاهد کاهش تعداد تولیدکنندگان موتورسیکلت هستیم که دلیل اصلی آن قوانین خلق الساعه است. در تمام دنیا و مخصوصا اتحادیه اروپا برای قوانینی که برای صنعت موتورسیکلت وضع می‌شود پنج سال به تولیدکنندگان زمان می‌دهند اما در کشور ما شب میخوابند و صبح بیدار می‌شوند قانون “یورو ۵” را وضع میکنند یا اگر خیلی وقت بدهند، چند ماه است. ما اولین چیزی که از شما تقاضا داری این است که این موضوع بصورت جد پیگیری بشود و به دولت محترم تذکر داده شود یا حداقل قانونی در مجلس تصویب شود که برای قوانین تولیدی یک زمانی تعیین بشود.

سیاست‌های امروز بانک مرکزی، صنعت موتورسیکلت را تعطیل خواهد کرد

مجاهد در ادامه ضمن انتقاد به بانک مرکزی افزود: اگر سیاستی که امروز بانک مرکزی پیش گرفته است ادامه داشته باشد، قطعا در شهریور سال آینده پنج شرکت تولید کننده موتور سیکلت بیشتر باقی نخواهد ماند. بدون تعارف باید بگویم که همه این شرکت هایی که امروز در این جلسه حضور دارند بدون تعارف در آستانه تعطیلی هستند.

وی در ادامه افزود: از مرداد ماه تا امروز که در ماه آذر قرار داریم اگر واحدهای تولیدی ارزی گرفتند ده درصد نیازشان بوده است یا اصلا ارزی نگرفته‌اند. بانک مرکزی یک سیاست تعریف شده برای خودش و اعلام نشده برای جامعه دارد مبنی بر اینکه رئیس بانک مرکزی می‌خواهد ارز ثابت بماند تا موقعیت خودشان زیر سوال نرود.

وی خاطرنشان کرد: از مردادماه تا امروز(آذرماه) قیمت موتور سیکلت ۴۰درصد کاهش پیدا کرده است و مطمان باشید که برج یازده قیمت موتور سیکلت ۶۰درصد افزایش پیداخواهد کرد که مقصر آن سیاست های اشتباه بانک مرکزی است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان موتور سیکلت در ادامه افزود: همه تولیدکنندگانی که امروز در این جلسه حضور دارند یک مشکل مشترک دارند و می‌خواهند به شما بعنوان رئیس کمیسیون صنایع مجلس بگویند که اگر فکری به حال صنعت موتورسیکلت کشور نکنید قطعا این صنعت تعطیل خواهد شد.

تولیدکنندگان پای نظام، ایران و وطنشان مانده‌اند و برای آن مبارزه می‌کنند

وی در ادامه تاکید کرد: باید به بانک مرکزی بگوییم شما که ارز نمی‌دهید، به ما بگویید ۲۰هزار کارگر این صنعت اگر بیکار بشوند کجا باید بروند؟ آنچیزی که باعث شده ما این شرایط را تا الان تحمل کنیم فقط یک دلیل است و آن وفاداری ما به نظام، ایران و خاک وطنمان است. تمام این تولیدکنندگان که در این جلسه حضور دارند هیچ مشکل مالی‌ای ندارند و هیچ یک محتاج نیستند و آنچه که باعث شده امروز با این مشکلات مبارزه کنند، عشقشان به وطن است.

وی افزود: ما که اجنبی نیستیم ما دوستدار این نظام و وطن هستیم اما فشاری که به ما تولیدکنندگان وارد می‌شود از فشار به اجنبی‌ها خیلی بیشتر است. امروز از شما خواهش میکنیم یک جلسه با رئیس کل بانک مرکزی گذاشته بشود تا ایشان تکلیف ما را روشن کنند.

مجاهد در ادامه افزود: اعضای انجمن امروز ادعا ندارند که حقوق کارگران را از جیب‌شان پرداخت می‌کنند اما قطعا تا یک یا دو ماه آینده این اتفاق خواهد افتاد و ما اینجا اعلام می‌کنیم که ما توانایی این را نداریم که از جیب‌مان به کارگران حقوق بدهیم که در نتیجه این امر باید کارخانه ها را تعطیل کنیم.

جلیل مجاهد، رئیس انجمن تولیدکنندگان موتور سیکلت در ادامه تصریح کرد: ما تولیدکنندگان هیچ مشکلی با صنایع نداریم و آنجا را خانه خودمان می‌دانیم و این غیر منصفانه است که مسئولین بانک مرکزی توپ را به زمین صنایع می‌اندازند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.