تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
کد خبر : 4204

برنامه احداث نیروگاه بادی ۳هزار مگاواتی در دستور کار قراردارد

برنامه احداث نیروگاه بادی ۳هزار مگاواتی در دستور کار قراردارد

مدیرعامل سازمان انرژی های تجدیدپذیر گفت: مجوز ۴هزار مگاواتی خورشیدی اخذ شده و برای ۳ هزار مگاوات مناقصه برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود کمانی معاون وزیر نیرو در آئین امضا و مبادله قرار داد (احداث اولین) نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور گفت: این بزرگترین قراردادی است که در قالب قانون ماده ۱۲ رفع موانع تولید به امضا می‌رسد.

اهمیت این کار از دو جنبه است یکی بزرگترین قرارداد ۱۰۰ مگاواتی است که اکنون به امضا می‌رسد و دیگر اهمیت صنعتی است که امیدواریم با همت دوستان وارد مدار شود. تا بخشی از نیاز صنعت برق کشور را تأمین کند.

به گفته این مقام مسئول مجوز ۴ هزار مگاواتی خورشیدی اخذ شده و برای ۳ هزار مگاوات مناقصه برگزار شده است.

وی ادامه داد: یکی از نگرانی‌هایی که وجود داشت مسأله بازگشت سرمایه و سرمایه‌گذاری بود که سازمان برنامه بودجه مکلف شد برای سرمایه گذاران شناسای یکتا تعریف کند که با رفع این موانع قرار داد منعقد و باقی مانده به خوبی پیش می‌رود.

مدیر عامل سازمان انرژی‌های تجدید پذیر اضافه کرد: برنامه احداث ۳ هزار مگاوات نیروگاه بادی بنابر این ماده وجود دارد که در حال اخذ هستیم که امیدواریم با کمک متولیانی نظیر سازمان برنامه بودجه شاهد تصویب آن در شورای اقتصاد باشیم.

کمانی خاطر نشان کرد: تا کنون بیش از ۲۵۰۰ مگاوات قرارداد نیروگاه منعقد شده است که اگر این برنامه‌ها محقق شود ۱۰ هزار مگاوات وعده دولت تأمین شود.

به گفته مدیر عامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر با وارد مدار شدن نیروگاه‌های تجدید پذیر می‌توان بر ناترازی گاز غلبه کرد.

وی ادامه داد علاوه بر ۱۰ هزار مگاوات مسیرهای نظیر برق سبز را پی می‌گیریم که صنایع در حال خرید هستند و توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک و…. که در مجموع ظرفیت ۳ هزار مگاواتی دارند.

کمانی در خاتمه اضافه کرد: ما بنا داریم ۴ هزار مگاوات برق خورشیدی، ۳ هزار مگاوات برق بادی از مسیر قانون رفع موانع تولید و ۳ هزار مگاوات توسط صنایع تولید برق تجدیدپذیر داشته باشیم و ۳ هزار مگاوات نیز از شهرک‌های صنعتی برق تجدیدپذیر وارد مدار کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.