تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
کد خبر : 5629

برگزاری “دهمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی” در شهرآفتاب

برگزاری “دهمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی” در شهرآفتاب
رئیس کمیته ملی رباتیک ایران و هوش مصنوعی گفت: بنا بر توافق انجام شده دهمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی در محل نمایشگاه شهرآفتاب از ۳۰ آبان تا ۳ آذرماه آذر برگزار می‌شود

به گزارش اقتصادی برتر، عباسی تقدسی‌نژاد؛ مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب امروز در نشست خبری به مناسبت برگزاری دهمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیراکاپ آزاد ایران اظهار کرد: در کشور ما در طول چند سال گذشته شاهد رشد دانش رباتیک و تحول در این حوزه بوده‌ایم و کشورها دستاوردهایی در این حوزه داشته‌اند و ما نیز در این بخش پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه دهمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی با هماهنگی صورت گرفته فی‌مابین کمیته ملی ایران و هوش مصنوعی و فدراسیون جهانی رباتیک در مجموعه شهرآفتاب برگزار خواهد شد، تصریح کرد: انتظار می‌رود که در این حوزه توجه ویژه‌تری را به جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان و افراد خلاق و نوآور صورت بپذیرد ضمن اینکه در حوزه فعالیت رباتیک نیز نیاز جدی به سرمایه‌گذاری و بازسازی در این حوزه هستیم.

تقدسی‌نژاد با اشاره به انتخاب نمایشگاه شهر‌آفتاب به عنوان محل برگزاری دهمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی گفت: یکی از دلایل این مسئله علاوه بر انتخاب افراد برای مسابقات جهانی، جذب نخبگان و فراهم کردن بسترسازی در روند تولیدات و صادرات است؛ چرا که اعتقاد داریم فعالیت‌های هوش مصنوعی و رباتیک می‌تواند ما را در عرصه تولیدات موفق‌تر کند.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب از آمادگی مجموعه شهرآفتاب جهت همکاری بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌هایی از این دست خبر داد و گفت: دانشگاه شاهد نیز که همجوار مجموعه شهرآفتاب است در این بخش می‌تواند نقش موثری را در حوزه توسعه فعالیت‌های رباتیک و هوش مصنوعی در کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک نیز نمایشگاه خودرو در محل شهرآفتاب برگزار خواهد شد و حضور چنین مسابقاتی (رباتیک و هوش مصنوعی) می‌تواند در صنایع خودرو نیز موفق باشد و امیدواریم در برگزاری این رویداد شاهد شناسایی استعدادها و کمک استعدادها به تولید و صادرات باشیم.

به گزارش تسنیم، سروش صادق‌نژاد؛ رئیس کمیته ملی رباتیک ایران و هوش مصنوعی و همچنین نایب‌رئیس فدراسیون جهانی رباتیک در این نشست اظهار کرد: فعالیت جامعه نخبه در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی از سال‌های ۸۲-۸۳ در کشور ما شکل گرفت و با فعالیت‌های حوزه رباتیک شاهد درخشش بسیاری از مراکز دانش‌بنیان بوده‌ایم و در واقع مراکز دانش‌بنیان حاصل فعالیت مجموعه رباتیک است.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون جهانی رباتیک با محوریت ۳۸ کشور و از قاره‌های مختلف فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: یکی از موضوعات فدراسیون کمیته ملی رباتیک ایران و هوش مصنوعی برگزاری مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی است که در این ارتباط نیز امسال از تاریخ ۳۰ آبان تا ۳ آذرماه این مسابقات در محل نمایشگاه شهر‌آفتاب برگزار می‌شود.

صاد‌ق‌نژاد افزود: تلاش‌ می‌شود در این چند روز دستاوردهایی در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک به نمایش گذاشته شود و امسال نیز این مسابقات با همکاری شهرداری تهران بویژه شهر آفتاب برگزار می‌شود.

رئیس کمیته ملی رباتیک ایران و هوش مصنوعی  ادامه داد: در این دوره از مسابقات ۱۵۳ تیم از کشورهای مختلف در شهر آفتاب با یکدیگر رقابت می‌کنند که این افراد شامل دانشجویان، دانش‌آموزان و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که در طول ۴ روز به رقابت خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: ۲۹۴ تیم از کشورهای مختلف اقدام به پیش‌‌ثبت‌نام کرده‌اند که بعد از تایید صلاحیت‌ها ۲۵۲ تیم به مرحله نهایی انتخاب شدند و از این تعداد نیز ۱۵۲ تیم به مرحله نهایی حضوری راه پیدا کردند و در طول ۴ روز (سه‌شنبه ۳۰ آبان تا جمعه ۳ آذرماه) به رقابت خواهند پرداخت.

نایب‌رئیس فدراسیون جهانی رباتیک اضافه کرد: مسابقات جهانی هوش مصنوعی و رباتیک نیز در سال آینده اوایل مردادماه در کشور برزیل برگزار خواهد شد. همچنین تیم‌های ایرانی از سال ۲۰۱۷ مقام‌های خوبی در سطح دانش‌آموزی و دانشجویی در این مسابقات کسب کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.