تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر : 4595

دفاع ایران از منافع میدان گازی آرش

دفاع ایران از منافع میدان گازی آرش

تنها از ۴ درصد پساب کشور استفاده می‌شود، قطعی برق ۳۰ اداره پرمصرف در پایتخت و ایران حقوق و منافع خود درباره میدان گازی آرش را پیگیری می‌کند از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

به گزارش خبرنگارمهر، تنها از ۴ درصد پساب کشور استفاده می‌شود، رشد ۴.۶ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته، قطعی برق ۳۰ اداره پرمصرف و افزایش ۱۱ درصدی مشترکان خوش مصرف آب در پایتخت از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

۲۵۰ طرح تأمین و استحصال آب در کشور در حال اجراست

فیروز قاسم‌زاده، مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور با بیان اینکه وزارت نیرو برای تأمین منابع آب در تمام حوزه‌های مصرفی برنامه بسیار جدی دارد، اظهار داشت: وزارت نیرو طرح‌های مختلف تأمین و استحصال آب، تصفیه‌خانه‌های آب شرب، طرح‌های آبرسانی را در دست اجرا دارد و در زمینه طرح‌های تأمین و استحصال ۲۵۰ طرح در کشور در حال انجام است که می‌توانند آب مطمئن در اختیار مردم قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه تأمین پایدار آب شرب در برنامه وزارت نیرو است، خاطرنشان کرد: این مهم با اجرای طرح‌ها تأمین آب پیگیری می‌شود.

رشد ۴.۶ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته

آرش کردی مدیرعامل توانیر گفت: هفته گذشته در روز ۲ مرداد بیشترین میزان اوج مصرف با عدد ۷۲ هزار و۷۲۴ مگاوات به ثبت رسید که یک رشد تاریخی ۴.۶ درصدی را نسبت به اوج مصرف پارسال با عدد ۶۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در خرداد و تیر میزان انرژی تحویلی به مشترکان ۷ درصد رشد داشته که عدد قابل توجهی محسوب می‌شود.

کردی خاطر نشان کرد: این هفته، هفته گرمی خواهد بود و امکان دارد در این هفته، اوج مصرف به بیش از ۷۲ هزار مگاوات نیز برسد، بنابراین نیاز داریم مردم همکاری خود را در زمینه مدیریت مصرف برق تداوم بخشند.

قطعی برق ۳۰ سازمان پرمصرف در پایتخت

کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: با تداوم گرمای هوا و رکورد شکنی های پی در پی مصرف برق کشور، شنبه هفتم مردادماه، برق ۳۰ سازمان ملی و استانی پرمصرف دیگر در شهر تهران قطع شد.

وی تاکید کرد: فهرست اداراتی که اقدام به اجرای مصوبه هیأت دولت در خصوص مدیریت مصرف برق نکرده‌اند به مراجع ذیربط اعلام خواهد شد.

کاهش ۸۸ درصدی مصرف برق ادارات در ۲ ماه نخست اجرای برنامه مدیریت مصرف

عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل دفتر امور مشتریان توانیر درباره تأثیر اجرای تغییر ساعات اداری در کاهش بار مصرف شبکه برق کشور، گفت: با توجه به هدف‌گذاری صورت گرفته در این زمینه قرار بود که ۱۰۰۰ مگاوات میزان مصرف برق در سراسر کشور کاهش یابد و تا به امروز به میزان ۸۸ درصد به این هدف رسیده‌ایم؛ در این زمینه هنوز فرصت باقی مانده و می‌توان انتظار داشت که به هدف‌گذاری تعیین شده دست یابیم و بخشی از ناترازی موجود جبران شود.

وی در این باره خاطرنشان کرد: نکته اینکه ساختمان‌های اداری در ایران، بر اساس ممیزی انرژی که انجام شده جزو رده‌های E به بالا قرار دارند و بر این اساس به طور معمول ۲ تا ۲.۵ برابر بیش از حد معمول برق استفاده می‌کنند؛ این امر ناشی از مدل ساختمان‌سازی ادارات، قدمت بناها، تجهیزات سرمایشی، نوع فرهنگ پرسنل و غیره است؛ البته این امر در کل دنیا به همین شکل بوده که نیازمند مدیریت جامع است.

چهار تصفیه‌خانه فاضلاب محلی برای منطقه ۲۲ تهران ساخته می‌شود

عباسعلی مصرزاده، مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: بر اساس طرح جامع فاضلاب تهران، ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب محلی شامل خرگوش‌دره، دستواره، غرب دریاچه و وردآورد برای تصفیه فاضلاب منطقه ۲۲ شهر تهران درنظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که زمین مورد نیاز برای ساخت این تصفیه‌خانه‌ها باید از سوی شهرداری تهران تأمین و به شرکت فاضلاب واگذار شود افزود: از این تعداد زمین‌ها تنها زمین تصفیه‌خانه خرگوش‌دره در مرحله رفع معارض و واگذاری است.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران تاکید کرد: برای اتمام طرح فاضلاب منطقه ۲۲ (شبکه، خطوط انتقال و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب) بر اساس برآورد سال ۱۴۰۲، حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

ایران حقوق و منافع خود درباره میدان گازی آرش را پیگیری می‌کند

جواد اوجی وزیر نفت درباره میدان مشترک گازی آرش گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از حل و فصل دوستانه مسائل مرزی و دریایی با همسایگان پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: درباره بهره‌برداری از میدان‌های مشترک نفت و گاز همیشه راه مذاکره و تفاهم با همسایگان را در پیش گرفته‌ایم؛ درباره میدان آرش نیز ایران خواهان بهره‌برداری یکپارچه و مشترک است.

وی افزود: با این حال چنانچه تمایلی به تفاهم و همکاری وجود نداشته باشد ایران تأمین حقوق و منافع و بهره برداری و اکتشاف از منابع یاد شده را در برنامه قرار می‌دهد و هر گونه تضییع حقوق خود را بر نمی‌تابد.

افزایش دو هزار مگاواتی تولید نیروگاه‌های حرارتی در پیک تابستان

ناصر اسکندری، معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی با تاکید بر اینکه صنعت برق امسال با تلاش شبانه‌روزی همکاران بخش تولید توانسته برگ زرین دیگری بر کارنامه خود بیفزاید، ادامه داد: در پیک تابستان امسال بیش از ۷۰۰ واحد نیروگاهی کشور در قالب ۱۱۲ نیروگاه دولتی و خصوصی وضعیت مطمئنی را برای تأمین برق مورد نیاز مشترکان ایجاد کرده‌اند.

وی تاکید کرد: میانگین تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در لحظات پیک مصرف تابستان امسال بیش از دو هزار مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

افزایش دما و لزوم مشارکت مردم در صرفه‌جویی مصرف برق

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران میزان مصرف برق امروز را نسبت به روز گذشته افزایشی خواند و گفت: امروز از ابتدای صبح حدود ۵۰۰ مگاوات نسبت به روز گذشته مصرف برق افزایش داشته که اگر روند افزایشی ادامه داشته باشد، نسبت به روز گذشته، ۵۰۰ مگاوات هم به میزان تقاضای مصرف برق اضافه خواهد شد

سخنگوی صنعت برق در پایان با اشاره به اینکه در این هفته روند افزایش دما ادامه خواهد داشت گفت: در روز چهارشنبه هوای کشور در اغلب نقاط بسیار گرم خواهد شد و ممکن است شاهد نصاب جدیدی باشیم که از تمامی هموطنان تقاضا می‌کنیم در این ۳ روز گرم با مدیریت مصرف برق در منازلشان صنعت برق کشور را همراهی کنند تا برق رسانی به بخش‌های مختلف، به صورت پایدار انجام شود.

پایان هفته مصرف برق از ۷۲ هزار مگاوات عبور می‌کند

پیرپیران، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در گفت و گوی تلویزیونی با اعلام این خبر افزود: پیش بینی می‌شود همه مناطق کشور تا پایان هفته هوای گرمی را داشته باشند، در روزهای اخیر شمال کشور هوای خنک‌تری داشت، اما بر اساس پیش بینی‌ها شمال کشور نیز پایان هفته هوای گرمی را خواهد داشت، بنابراین پیش بینی می‌شود اوج مصرف تا پایان هفته از ۷۲ هزار مگاوات نیز فراتر رود.

وی در عین حال از مردم خواست با استفاده بهینه از انرژی برق به صنعت برق کمک کنند تا بتوانیم برق پایداری را برای همه هموطنان در سراسر کشور تأمین کنیم.

افزایش ۱۱ درصدی مشترکان خوش‌مصرف‌آب در پایتخت

رسول باقری، معاون درآمد و امور مشترکین آبفای استان تهران گفت: امسال شاهد رشد ۱۱ درصدی طبقه خوش‌مصرف‌های آب تهران در مقایسه با چهار ماه نخست سال گذشته هستیم.

باقری افزود: طبقه پرمصرف که بین ۱۴ تا ۲۸ مترمکعب آب مصرف می‌کنند، کاهش ۷ درصدی داشته‌اند و مشترکان بد مصرف که فراتر از ۲۸ مترمکعب مصرف می‌کنند، ۲۵ درصد کاهش یافته‌اند.

تنها از ۴ درصد پساب کشور استفاده می‌شود

مسعود علویان صدر معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: نمی‌توان آب متعارف به صنایع اختصاص داد و باید آب نامتعارفی که می‌توان استحصال کرد را در اختیار صنایع قرار داد. در حال حاضر ۱.۶ میلیارد متر مکعب پساب در کشور تولید می‌شود که تنها ۴ درصد از آن استفاده می‌شود.

علویان‌صدر تاکید کرد: فرآیند بازتخصیص پساب با آب متعارف برای صنایع شروع شده است و امیدواریم بتوانیم با به کارگیری سرمایه‌گذاران این حوزه، پساب را جایگزین آب کنیم. ظرفیتی که در خصوص پساب برای کشور متصور شده ۴ میلیارد متر مکعب است.

مصرف برق کشور امروز از ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌گذرد

مازیارجمشیدی مدیر بهره‌برداری و کنترل سیستم مدیریت شبکه برق گفت: مقایسه مصرف امروز با دیروز تا این لحظه، افزایش هزار و ۵۰۰ مگاواتی مصرف را نشان می‌دهد. اوج مصرف برق روز گذشته، حدود ۷۱ هزار مگاوات بود و پیش‌بینی می‌شود امروز اوج مصرف برق به بیش از ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

مدیر بهره‌برداری و کنترل سیستم مدیریت شبکه برق اظهار داشت: از مردم تقاضا می‌کنیم، از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و همچنین ۱۹ تا ۲۲ از وسایل پرمصرف استفاده نکنند؛ کولر آبی در دور کند و کولر گازی در دمای آسایش (دمای ۲۵ درجه) قرار دهند. پشت سر بگذاریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.