تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷
کد خبر : 2165

ذخیره سدهای استان اصفهان به ۱۸۰ میلیون مترمکعب رسید

ذخیره سدهای استان اصفهان به ۱۸۰ میلیون مترمکعب رسید

اصفهان- مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان تا پایان بهمن ماه به ۱۸۰ میلیون مترمکعب رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، احسان الله امینی با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آبی هفت سد بزرگ استان اصفهان، اظهار داشت: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون متر مکعب، یکم اسفند ماه به ۱۳۲ میلیون مترمکعب رسید.

وی با بیان اینکه ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال)، ذخیره آب این سد ۷۹ درصد کاهش یافته است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به وضعیت سد گلپایگان اشاره کرد و گفت: این سد در حال حاضر ۹.۴۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته است و حجم آن نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه ۵۲ درصد افزایش و در مقایسه با بلند مدت ۳۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم به ۱۹.۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

امینی با بیان اینکه ذخیره سد حنا سمیرم امروز به ۱۰ میلیون مترمکعب رسیده است، تصریح کرد: حجم این سد در مقایسه مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش و در مقایسه با بلند مدت ۴۲ درصد کاهش ذخیره آبی دارد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: سد خمیران در تیران و کرون تا امروز حدود ۲.۵ میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشته است و ذخیره این سد نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد و نسبت به بلندمدت ۲۴ درصد کاهش داشته است.

امینی افزود: سد باغکل واقع در خوانسار نیز هم اکنون ۱.۶۸ میلیون مترمکعب آب دارد و بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل ۲۶ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۲۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی میزان آب ذخیره شده در سد کمانه را ۳.۳۱ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه ۳۱ درصد و در مقایسه با بلند مدت هفت درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه میزان پرشدگی سدهای استان ۱۳ درصد است، خاطر نشان کرد: بررسی وضعیت سدهای استان نشان می‌دهد که میزان پرشدگی سدها نسبت به میانگین بلند مدت کاهشی معادل ۷۴ درصد دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.