تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
کد خبر : 5288

صادرات ۲۲ میلیارد دلاری در ۶ ماهه نخست سال

صادرات ۲۲ میلیارد دلاری در ۶ ماهه نخست سال

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی گفت: میزان صادرات اعضای اتحادیه در بخش قیر، هیدروکربن و روغن در ۶ ماهه نخست امسال، ۲.۳ میلیارد دلار است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد معروف‌خانی، رئیس هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درخصوص بحث معافیت‌های صادراتی در بخش فرآورده‌های نفتی در لایحه برنامه هفتم، از سال گذشته مکاتباتی با دولت و مجلس داشتیم و پیشنهاداتمان را ثبت کردیم، جلسات مفیدی را با هیئت رئیسه مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق برگزار کردیم.

وی افزود: امیدواریم در بحث‌های مرتبط با رونق صادرات فرآورده‌های نفتی در برنامه هفتم توسعه، خروجی بسیار خوبی حاصل شود، البته خیلی بهتر می‌شد که بررسی و تصویب برنامه هفتم با سال آخر و زمان انتخابات مجلس همزمان نمی‌شد تا نمایندگان بتوانند با فراغت بیشتری و کار کارشناسی بهتری فرآیند بررسی لایحه برنامه هفتم را انجام دهند.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه “امیدواریم برنامه هفتم توسعه یک برنامه مشوق‌محور برای بحث توسعه صادرات فرآورده‌های نفتی باشد”، گفت: اساس برنامه باید حمایتی باشد و ماهیت اقتصادی را بتوانیم حمایت از صادرات به‌خصوص در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را پررنگ‌تر کنیم.

معروف خانی خاطر نشان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار صادرات و ۳۰ میلیارد دلار واردات در مجموع در کشور داشتیم که اگر سیاست‌های بازگشت ارز دولت صحیح تدوین شود می‌تواند این گپ را پوشش دهد.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در خاتمه یادآور شد: میزان صادرات اعضای اتحادیه در بخش قیر، هیدروکربن و روغن در ۶ ماهه نخست امسال، ۲.۳ میلیارد دلار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.