تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر : 5753

رونمایی از چهار خودروی وارداتی لادا توسط نیکا موتور در نمایشگاه اوراسیا

طلسم ورود واردات خودرو شکسته شد

طلسم ورود واردات خودرو شکسته شد
لادا یکی از خودروسازان روسی فعال زیر چتر AvtoVAZ بوده که چند سالی سابقه همکاری با رنو و داچیا را نیز در کارنامه دارد. به تازگی خبر از ورود این برند جان سخت و محبوب روسیه ای به ایران شنیده شده بود و حال نیکا موتور نماینده رسمی لادا در ایران طی نمایشگاه اوراسیا از چهار محصول وارداتی لادا شامل لادا گرانتا، لادا وستا اسپرت سدان، لادا وستا SW کراس و لادا نیوا تراول رونمایی کرده است

به گزارش اقتصادی برتر، شرکت نیکا موتور نماینده رسمی لادا روسیه در ایران در نمایشگاه اوراسیا از چهار محصول وارداتی لادا شامل سدان گرانتا، وستا اسپرت سدان، وستا SW کراس و نیوا تراول پرده برداری کرد. این شرکت به زودی قصد عرضه این چهار خودرو به بازار ایران را داشته و اگر استقبال از محصولات لادا در ایران زیاد باشد، امکان مونتاژ آنها در آینده نزدیک هم وجود دارد.
برند روسی لادا متعلق به شرکت آووتواز است که در سال ۱۹۶۶ توسط دولت شوروی با همکاری فیات برای تولید خودروهای اقتصادی تأسیس شد. این شرکت اولین خودروی خود که ۲۱۰۱ نام داشت و درواقع همان فیات ۱۲۴ با تغییراتی جزئی بود را در سال ۱۹۷۰ تولید کرد. محصولات لادا در سراسر اتحاد جماهیر شوروی فروش بسیار بالایی را تجربه کردند و حتی پس از فروپاشی شوروی هم لادا به سلطه خود بر بازار روسیه ادامه داد. این شرکت در حال حاضر با اختلاف زیادی پرفروش‌ترین برند خودرویی در بازار روسیه محسوب می‌شود.
مدیران شرکت نیکا خودرو اعلام کردند که در مرحله اول قرار است خودروهای وستا کراس و نیوا تراول به بازار کشور بیایند. قرار است عرضه این دو محصول در اواخر سال جاری رقم بخورد و البته هنوز قیمت حدودی این دو خودرو مشخص نیست. در بین این چهار مدل احتمالا گرانتا آخرین مدلی است که به بازار می آید اما این رونمایی نشان می دهد که پس از سال ها گویا بالاخره قرار است خودروهای روسی لادا را در ایران ببینیم. البته باید دید واکنش بازار نسبت به خودروهای روسی چیست.
شاید خاص ترین خودرو از بین ۴ مدل رونمایی شده، لادا نیوا تراول باشد که یک SUV کوچک و چهار چرخ محرک ۴WD است. این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی است که توان تولید نهایت قدرت ۱۴۵ اسی بخار و نهایت گشتاور ۱۸۴ نیوتن متر را دارد.
قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چهار چرخ انجام می شود و کمک سبک و سنگین هم برای مسیر های آفرودی قابل انتخاب است.
همانطور که گفته شد قیمت خودروها هنوز مشخص نیست اما احتمالا نیوا تراول می تواند یکی از ارزان ترین آفرودر های صفر کیلومتر در ایران باشد. قیمت این خودرو در بازار های هدف حدود ۱۰ هزار دلار است اما باید دید تعرفه های واردات چه عددی را برای این خودرو در بازار کشور ما رقم می زند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.