تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر : 4483

عرضه ۱۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر در تابلوی سبز

عرضه ۱۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر در تابلوی سبز

معاون وزیر نیرو گفت: تنوع بخشی به منابع تولید برق با هدف اصلاح اقتصاد صنعت برق با عرضه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در بورس انرژی تسریع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، محمود کمانی در خصوص روند فعالیت تابلوی برق سبز در بورس اظهار کرد: از ابتدای گشایش نماد تابلوی برق سبز در بورس انرژی طی مدت بیش از ۴۰ روز معاملاتی به میزان یکصد میلیون کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر در تابلوی برق سبز بورس انرژی به صورت تجمیعی با ارزش معاملاتی بیش از ۲,۶۰۰ میلیارد ریال هم‌زمان با آغاز دوره سوم معاملات برق تجدیدپذیر مبادله شده است.

وی افزود: با استقبال بالای صاحبان نیروگاه‌های تجدیدپذیر و نیز متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه تجدیدپذیر تاکنون مجوز ورود به بورس برای بیش از ۵۶ واحد نیروگاهی توسط ساتبا صادر شده است. همچنین سرمایه‌گذاران جدید نیروگاهی در نیروگاه‌های خورشیدی نسبت به اخذ پروانه احداث قراردادهای عرضه برق سبز اقدام کرده‌اند.

کمانی بیان کرد: به منظور توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر اعم از خورشیدی، بادی و برقابی و با استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه، فعال کردن ابزارهای تأمین مالی در بازار سرمایه در دستور کار سازمان ساتبا قرارگرفته است.

بر همین اساس علاقه‌مندان جهت انعقاد قرارداد عرضه برق در تابلو برق سبز و اخذ مجوزهای لازم می‌توانند به وب سایت ساتبا، بخش تابلو برق سبز به آدرس https://www.satba.gov.ir/fa/irenex مراجعه نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.