تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر : 5515

فقط ۱۰ درصد محصولات شرکت های فناور به پتروشیمی ارتباط دارد

فقط ۱۰ درصد محصولات شرکت های فناور به پتروشیمی ارتباط دارد

یک مقام مسئول گفت:با وجود حضور ۹۲۸۰ شرکت دانش بنیان اما فقط ۱۰ درصد محصولات این شرکت ها به صنعت پتروشیمی ارتباط دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا سلطانعلی زاده امروز شنبه در نشست خبری گفت: رویداد پتروفن امسال با دو رویکرد هم افزایی بین دستگاه‌ها و بازیگران حوزه پتروشیمی کشور همچنین اتصال دانش بنیان‌ها با هلدینگ خلیج فارس در تاریخ ۱۲ تا ۱۴ آذر برگزار می‌شود.

دبیر رویداد پتروفن ادامه داد: بزرگترین مسئله امروز حوزه پتروشیمی اقتصادی کردن تولید محصولات مورد نیاز است، و بالغ بر ۹ هزار و ۲۸۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارند که ۱۰ درصد محصولات این شرکت‌ها به حوزه پتروشیمی مربوط می‌شود.

سلطانعلی زاده خاطر نشان کرد: همایش پتروفن ۱۴۰۲ با شناسایی نیازهای فناورانه شرکت‌های پتروشیمی تابعه در هفت حوزه اصلی و مرتبط صنعت، شامل “بهبود و تحول در فرآیند، برق و ابزار دقیق، تجهیزات ثابت و دوار، دیجیتالیزاسیون، دانش فنی فرایندی و توسعه محصول، مواد شیمیایی و کاتالیست و همچنین آب، انرژی و محیط زیست” گام ارزشمند و مهمی در راستای هم رسانی شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس و زیست بوم دانش‌بنیان کشور به منظور تکمیل و توسعه زنجیره تأمین، زنجیره ارزش، توسعه فناوری و خودکفایی بر می‌دارد.

وی در خاتمه افزود: اقتصادی کردن محصولات از اهمیت به سزایی برخوردار است و در این رویداد سعی بر آن شده تا شرکت‌های دانش بنیان خود را معرفی کرده و نیاز شرکت‌ها را برطرف کنند.

در ادامه این نشست رشید قانعی مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان گفت: هلدینگ خلیج فارس در سال‌های اخیر تحولاتی داشته است؛ اعم از پیشرفت و سرمایه گذاری و به فناوری و توسعه دانش بنیان‌ها توجه ویژه ای داشته است

وی ادامه داد: رویدادی که در کیش اتفاق می‌افتد پذیرای دانش بنیان‌ها بود اما ما نیاز به رویدادی داشتیم که شرکت‌های دانش بنیان خود را در زمینه پتروشیمی معرفی کنند به همین دلیل پترو فن طراحی و رویدادی که دانش بنیان‌ها بتوانند خود را به طور کامل معرفی کنند.

قانعی اضافه کرد: در سال جاری این رویداد در سطح ملی برگزار می‌شود و تمامی شرکت‌های پتروشیمی حضور پیدا می‌کنند. حضور این شرکت‌ها برای اعلام نیاز خود به شرکت‌های دانش بنیان است و زمانی که رویدادی در سطح ملی برگزار می‌شود به امکانات ملی نیاز دارد

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدواریم این رویداد هر ساله در سطح بالاتری برگزار شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.