تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
کد خبر : 625

مذاکرات جدی برای واردات گاز

مذاکرات جدی برای واردات گاز

جولایی گفت: مدیرعامل شرکت ملی گاز در سفری به عشق‌آباد، خواستار واردات گاز از ترکمنستان برای جلوگیری از افت فشار و قطعی گسترده گاز در استان‌های شمال ایران شد.

به گزارش خبرنگار مهر با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و به مرز ۶۶۰ میلیون متر مکعبی رسیدن آن خبرهایی مبنی بر واردات گاز قوت گرفت و ایران با وجود آنکه به عنوان یکی از دارندگان عظیم ذخایر گازی است اکنون باید برای تأمین گاز مورد نیاز در بخش خانگی واردات گاز را در پیش بگیرد اما برای حل نا ترازی گاز به چه میزان واردات گاز نیاز داریم، محمدرضا جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز در رابطه با این موضوع به مهر می‌گوید: واردات به دلیل اینکه در شمال شرق کشور است هر چه بیشتر باشد بهتر است.

وی در پاسخ به این سوال که میزان نیاز واردات گاز به کشور چقدر است، گفت: اگر واردات ۲۰ میلیونی عدد مناسبی است اما شرایط به گونه‌ای است که واردات روزانه یک میلیون متر مکعب هم می‌تواند بخشی از نیاز ما را شمال کشور حل کند.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز با اشاره به اینکه اکنون ۶۶۰ میلیون متر مکعب مصرف گاز در بخش خانگی را پشت سر گذاشته‌ایم و این عدد تا شب ۷۰۰ میلیون متر مکعب نیز می‌رسد، ادامه داد: اوج مصرف خانگی باید بر روی ۵۶۰ میلیون متر مکعب باشد در حالی که اکنون از آن گذر کرده و در مرز هشدار قرار داریم

به گفته جولایی، مدیرعامل شرکت ملی گاز مجید چگنی در سفری به عشق‌آباد، خواستار افزایش واردات گاز از ترکمنستان برای جلوگیری از افت فشار و قطعی گسترده گاز در استان‌های شمال ایران شد، ترکمنستان تا کنون پاسخی به این درخواست نداده است.

وی در پاسخ به این سوال که کدام شهرها احتمال قطعی گاز در بخش خانگی وجود دارد، خاطر نشان کرد: خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و مازندران شهرهایی هستند که احتمال قطعی گاز در آنها وجود دارد.

جولایی در خاتمه اضافه کرد: تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی مصرف بهینه و واردات است که می‌تواند احتمال قطعی گاز این استان‌ها کم کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.