تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر : 4580

مصرف برق کشور امروز از ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌گذرد

مصرف برق کشور امروز از ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌گذرد

جمشیدی با بیان اینکه در گرم‌ترین روزهای سال قرار داریم و افزایش دما سبب افزایش مصرف برق شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امروز اوج مصرف برق به بیش از ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مازیارجمشیدی مدیر بهره‌برداری و کنترل سیستم مدیریت شبکه برق گفت: مقایسه مصرف امروز با دیروز تا این لحظه، افزایش هزار و ۵۰۰ مگاواتی مصرف را نشان می‌دهد. اوج مصرف برق روز گذشته، حدود ۷۱ هزار مگاوات بود و پیش‌بینی می‌شود امروز اوج مصرف برق به بیش از ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

مدیر بهره‌برداری و کنترل سیستم مدیریت شبکه برق اظهار داشت: از مردم تقاضا می‌کنیم، از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و همچنین ۱۹ تا ۲۲ از وسایل پرمصرف استفاده نکنند؛ کولر آبی در دور کند و کولر گازی در دمای آسایش (دمای ۲۵ درجه) قرار دهند.

جمشیدی در پایان یادآور شد: با رعایت این موارد از فشار ناشی از بار سامانه‌های سرمایشی کاسته خواهد شد و این سبب می‌شود تا ما بتوانیم این روزها را بدون مشکل و با یک شبکه پایدارِ برق پشت سر بگذاریم. انرژی الکتریکی به عنوان یک انرژی گرانبها به سختی به دست می‌آید و برای قدردانی از این نعمت باید آن را درست مصرف کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.