تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
کد خبر : 4543

چهار تصفیه‌خانه فاضلاب محلی برای منطقه ۲۲ تهران ساخته می شود

چهار تصفیه‌خانه فاضلاب محلی برای منطقه ۲۲ تهران ساخته می شود

مدیرعامل شرکت فاضلا ب تهران گفت: بر اساس طرح جامع فاضلاب تهران، ۴تصفیه‌خانه فاضلاب محلی شامل خرگوش‌دره، دستواره،غرب دریاچه و وردآورد برای تصفیه فاضلاب منطقه ۲۲ شهر تهران درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آبفای تهران، عباسعلی مصرزاده با بیان این‌که زمین مورد نیاز برای ساخت این تصفیه‌خانه‌ها باید از سوی شهرداری تهران تأمین و به شرکت فاضلاب واگذار شود افزود: از این تعداد زمین‌ها تنها زمین تصفیه‌خانه خرگوش‌دره در مرحله رفع معارض و واگذاری است.

مصرزاده افزود: شرکت فاضلاب تهران نیازمند همکاری و مساعدت شهرداری منطقه ۲۲ تهران برای تسهیل صدور مجوزهای عملیات اجرایی ایجاد تأسیسات فاضلاب (شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال)، رفع معارض‌ها و هماهنگی با سایر ارگان‌ها برای تسریع امور اجرایی در منطقه است.

وی ادامه داد: شرکت فاضلاب تهران از سال ۱۳۹۶ و از محل درآمدهای جاری خود نسبت به اجرای بخشی از شبکه فاضلاب منطقه اقدام کرده و تاکنون حدود ۳۵ درصد از شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب منطقه ۲۲ را به انجام رسانده است.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران تاکید کرد: برای اتمام طرح فاضلاب منطقه ۲۲ (شبکه، خطوط انتقال و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب) بر اساس برآورد سال ۱۴۰۲، حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری منطقه ۲۲ ملزم به انجام تعهداتی از قبیل تأمین آورده غیر نقد، تأمین و تملک اراضی محل ساخت چهار واحد تصفیه‌خانه است.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران تاکید کرد: برای رفع مشکل فاضلاب تخلیه‌شده غیرمجاز توسط شهرک‌های مسکونی واقع در شمال بزرگراه خرازی به شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی، هم اکنون پکیج اضطراری تصفیه فاضلاب در تقاطع بزرگراه خرازی-کاشان در حال ساخت است.

مصرزاده خاطرنشان کرد: این پکیج در فاز نخست برای تصفیه فاضلاب با دبی حدوداً ۹۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز طراحی شده است که قابلیت ارتقا به دو فاز در آینده را داراست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.