تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر : 4882

۱۲۰۰ مگاوات برق در بخش خانگی صرفه‌جویی شد

۱۲۰۰ مگاوات برق در بخش خانگی صرفه‌جویی شد

مدیرکل دفتر امور مشتریان توانیر گفت: مهم‌ترین ابزار بازدارنده برای مدیریت مصرف برق در بخش خانگی، تعرفه است که هم در آن تشویق لحاظ شده و هم بازدارندگی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، عبدالامیر یاقوتی گفت: سرانه مصرف برق در بخش مشترکان خانگی در تابستان امسال ۱.۵ درصد افزایش یافته است این در حالی است که در سال‌های گذشته این شاخص ۳ تا ۳.۵ درصد بوده و این امر بیانگر مشارکت خوب مشترکان و اجرای موفق طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی در تابستان امسال است.

وی افزود: معتقدم با مشارکت خوب مشترکان و اجرای طرح‌های مدیریت مصرف ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ مگاوات میزان مصرف برق در بخش خانگی مدیریت شد؛ در صورتی که این مدیریت اعمال نمی‌شد شاهد افزایش بیش از ۱۰۰۰ مگاواتی در مصرف انرژی می‌شدیم، اما با پیشبرد این امر از افزایش مصرف جلوگیری شد.

مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر یادآور شد: سالانه به طور متوسط و به واسطه اضافه شدن مشترکان جدید در ایام اوج بار مصرف تابستان با ۱۵۰۰ مگاوات افزایش میزان مصرف در بخش رو به رو بودیم. اما امسال با اجرای طرح‌های مدیریت مصرف برق خانگی و طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی در پیک تابستان این عدد به حدود ۳۰۰ مگاوات رسیده است.

وی به ارزیابی مشارکت مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق گرمسیری در طرح پاداش صرفه‌جویی پرداخت و اظهار کرد: مشترکان برق خانگی مناطقی مانند بوشهر، خوزستان، اهواز، بخشی از سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، لرستان و غیره مشارکت خوبی در طرح پاداش صرفه‌جویی داشتند و حائز دریافت پاداش‌های قابل توجهی شدند.

یاقوتی یادآور شد: مهم‌ترین ابزار بازدارنده برای مدیریت مصرف برق در بخش خانگی، تعرفه است که هم در آن تشویق لحاظ شده و هم بازدارندگی مورد توجه قرار گرفته است. اگر ابزارها به صورت کاربردی استفاده شود موجب می‌شود انگیزه برای مشترکان پرمصرف ایجاد شود تا نسبت به اصلاح مصرف خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: از ۱۰۰ درصد مشترکان برق، ۸۰ درصد زیر الگو، ۱۰ درصد بین الگو تا ۱.۵ برابر، ۶ درصد بین ۱.۵ تا دو برابر و ۴ درصد بیش از دو برابر الگو مصرف انرژی داشته‌اند.
مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر خاطرنشان کرد: بر اساس آمار، هر ساله مشترکانی هستند که از پله‌های پرمصرف به سمت کم مصرف مهاجرت می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.