تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر : 5675

اصرار بی مورد برای اوردن ال پی جی به سبد سوخت

اصرار بی مورد برای اوردن ال پی جی به سبد سوخت

عضو هیأت مدیره انجمنCNG گفت: متأسفانه برخی ،طرح عرضه LPG را بهتر از CNG می‌دانند در حالی که یک طرح شکست خورده است.

احسان جان محمدی عضو هیأت مدیره انجمن سی ان جی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه با وجود ناترازی بنزین مساله سی ان جی مورد توجه قرار نمی‌گیرد، گفت: متأسفانه برخی ال پی جی را بهتر از سی ان جی می‌دانند در حالی که یک طرح شکست خورده است؛ اما در ۲۰ سال گذشته بارها روی ان سرمایه گذاری شد ولی به نتیجه نرسید.

وی با اشاره به اینکه با بهانه گم شدن بخشی از ال پی جی تولیدی دنبال عرضه آن در سبد سوخت هستند تصریح کرد: سازمان برنامه بودجه و وزارت نفت بارها مخالفت خود را نسبت به این موضوع اعلام کرده‌اند.

جان مجمدی با اشاره به اینکه استقبال از ال پی جی امری معمول نیست، خاطر نشان کرد: مسأله‌ای که وجود دارد این است که سوختی را که می‌تواند خوراک پتروشیمی‌ها باشد و نرخ صادرات آن بالاتر از بنزین است چرا باید وارد سبد سوخت شود بنابراین اصرار برای آوردن ال پی جی به سبد سوخت هیچ گاه نتیجه بخش نخواهد بود.

عضو انجمن CNG در پاسخ به این سوال که آیا تعویض مخازن سی ان جی ها می‌تواند بر استفاده بیشتر از سی ان جی تأثیر داشته باشد، خاطر نشان کرد: ۴ میلیون خودروی دو گانه سوز وجود دارد که یک میلیون از آنها اکسپایر شده‌اند و نیاز به تعویض دارند اما اکنون دولت برای تاکسی‌ها سوبسیدی در نظر گرفته‌اند که به صورت رایگان مخازن خود را تعویض کنند که علت آن هم جلوگیری از انفجارهایی است که در جایگاه‌ها در مخازن رخ می‌دهد بوده است.

جان محمدی ادامه داد: این امر برای توسعه سی ان جی ها تأثیری ندارد اما تصمیم بسیار درستی بوده است که امیدواریم این مساله به سایر خودروها تعمیم پیدا کند که همه خودروهایی که مخازنشان اکسپایر شده است از این طرح تشویقی استفاده کنند و مخازن خود را برای بالا بردن استاندارد و جلوگیری از انفجارهای ناخواسته تعویض کنند.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای اقتصاد ۹۰۰ هزار خودرو به صورت رایگان می‌توانند ثبت نام کنند و خودرو خود را دوگانه سوز کنند کنند، خاطر نشان کرد: چنین اقدامی در سنوات مختلف در حال انجام است اما به دلایلی مانند تأمین بودجه سرعت آن کند است که امیدواریم حمایت‌های سازمان بودجه افزایش پیدا کند و هر چه زودتر این ۹۰۰ هزار خودرو دوگانه سوز شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.