تاریخ انتشار : شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر : 2350

ایجاد ارزش افزوده‌ ۳۴ هزار برابری در فولاد مبارکه از طریق نوآوری/ در مقوله نوآوری به‌دنبال یک نگاه تحولی هستیم

ایجاد ارزش افزوده‌ ۳۴ هزار برابری در فولاد مبارکه از طریق نوآوری/ در مقوله نوآوری به‌دنبال یک نگاه تحولی هستیم

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: امروز تبدیل سنگ آهن به محصولات ویژه ازجمله ورق زنگ‌نزن و محصولات ظریف پزشکی ازجمله پیچ‌های ایمپلنت با ارزش افزوده‌ای بالغ بر ۳۴ هزار برابری به‌عنوان یکی از آرزوهای بزرگ بشر در فولاد مبارکه محقق شده و این چیزی نیست جز کیمیاگری و اکسیری به نام نوآوری که ارزش‌آفرینی می‌کند. نوآوری اکسیری است که ارزش یک ماده اولیه را به چندین هزار برابر تبدیل می‌کند، اکسیری که به هر چه بزنیم ارزشمند خواهد شد.

۴۰ سال پیش برای ایجاد صنعت بزرگ فولاد مبارکه کلیه تجهیزات آن از طریق ایجاد راه‌های مواصلاتی و آموزش ۱۵۰۰ نیرو در کشورهای خارجی صورت گرفت. باید به نوآوری نگاه نوآورانه داشته باشیم، در مقوله نوآوری به‌دنبال یک نگاه تحولی و تحول در نگاه هستیم،؛ طی ۳۰ سال گذشته فولاد مبارکه دستاوردهای بزرگی داشته و امروز افزایش تولید برای این مجموعه فراهم شده است.

فولاد مبارکه امروز به خودکفایی بالای ۹۰ درصد در تامین داخلی تجهیزات رسیده‌ و درصدد توسعه نوآوری است؛ تداوم این روند تضمین‌کننده رشد و پیشرفت این شرکت خواهد بود؛ صنعت فولاد کشوردر سال‌های آینده از بسیاری از مزایای کنونی برای تولید فولاد بهره‌مند نخواهد بود، بنابراین فولاد مبارکه در گام دوم خود برای تغییر نگاه و تغییر رویکرد برنامه دارد.

هدف‌گذاری فولاد مبارکه از تولید ۲۵ میلیون تن فولاد به درآمدزایی ۱۵ میلیارد دلار در چشم‌انداز آینده تغییر پیدا کرده که شامل سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای جدید است. امروزه تجهیزات یک صنعت شاخصی نیست که آن صنعت را با دیگر صنایع متمایز کند بلکه تخصص و دانش نیروی انسانی، آن صنعت را متمایز می‌کند، بنابراین باید به سمت نوآوری باز و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانشی برویم.

“تحول”، در تغییر افراد، مدیران و ساختارها نیست بلکه در تغییر نگاه و رویکردهای مجموعه‌ها و سازمان‌هاست. نوآوری فقط به محصول ختم نمی‌شود، بلکه در فرایند، کسب و کار، زنجیره تامین، خرید، فروش و مدیریت و حکمرانی سازمانی است. اگر روزی به دنبال مهندسی معکوس و الگوبرداری از محصولات خارجی بودیم، امروز به دنبال تولید محصولاتی خواهیم بود که هیچ کجای دنیا تولید نشده است.

فولاد مبارکه با گرد هم آوردن۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان از سراسر کشور در استان اصفهان، به دنبال تحقق اتفاقات بزرگ و مهم است تا بتواند این استان را به قطب نوآوری کشور مبدل کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.