تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر : 2383

به خاطر تحریم‌ها نمی‌توان اطلاعات را شفاف اعلام کرد اما نگران نباشید/عرضه ۲ مدل چانگان قطعی است

به خاطر تحریم‌ها نمی‌توان اطلاعات را شفاف اعلام کرد اما نگران نباشید/عرضه ۲ مدل چانگان قطعی است

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به ابهامات مطرح شده در رابطه با طرح فروش خودروهای وارداتی، تاکید کرد که به دلیل مقتضیات تحریم‌ها نمی‌توان همه اطلاعات را به صورت شفاف اطلاع‌رسانی کرد اما متقاضیان اطمینان داشته باشند که در زمان ثبت‌نام اصلی همه اطلاعات در اختیارشان قرار خواهد گرفت؛ ضمن اینکه اکنون عرضه دو مدل خودرو چانگان قطعی شده است.

 به گزارش اقتصادی برتر به نقل از ایسنا، از روز گذشته (شنبه) ثبت‌نام خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو آغاز شده و تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

این طرح فروش در حالی آغاز شده است که ابهاماتی در مورد آن وجود دارد؛ از جمله ابهامات آن می‌توان به مشخص نبودن نوع خودرو، زمان دقیق تحویل، اینکه اصلا خودرو مورد ثبت‌نام وارد شده یا قرار است که وارد شود، قیمت خودرو و… اشاره کرد؛ تنها موردی که در این طرح فروش روشن است این است که متقاضی ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی خود مسدود کند تا در صف ثبت‌نام  اصلی قرار گیرد.

امید قالیباف- سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت- با ارسال ویدئویی از محل یکی از گمرک‌های اطراف تهران که تعدادی از ۸۰ هزار خودروهای وارد شده طی بالغ بر دو ماه اخیر، آنجاست، به برخی از این ابهامات پاسخ داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مقطع و شرایطی هستیم که کار ثبت‌نام از متقاضیان خودروهای واردتی در حال انجام است، اظهار کرد: نگرانی مردم از این جهت که چه خودرویی را خریداری می‌کنند یا چه زمانی خودرو به دست‌شان می‌رسد و تنها می‌دانند که باید ۵۰۰ میلیون تومان واریز کنند، به‌جاست. در توضیح این مورد بایستی گفت که شرایط به گونه‌ای است که بخشی از آن به دلیل مسائل مربوط به تحریم‌ها قابل اطلاع‌رسانی نیست و مردم باید به ما در این مورد حق بدهند.

سخنگوی وزارت صمت تصریح کرد: اما زمانیکه فرد متقاضی می‌خواهد از طریق سامانه خریداری کند، همه اطلاعات را در اختیار خواهند داشت و انتخاب‌هایی که عرضه‌کنندگان در سامانه‌ قرار می‌دهند، در معرض دید متقاضی است و نوع خودرو، مدل آن، کشور مبدأ و سایر اطلاعات شفاف است و مشتری می‌تواند انتخاب و ادامه مسیر تکمیل وجه و خرید و تحویل خودرو را طی خواهد کرد.

قالیباف در رابطه با زمان تحویل نیز، گفت: همانطور که اعلام شده، زمان تحویل خودروها سه ماهه خواهد بود؛ چراکه خودروها برای ما توسط خودروسازان، تولید و کنار گذاشته نشده‌اند؛ خودرو بایستی تولید، حمل و وارد کشور شود؛ لذا زمان‌بر است اما مشتریان اطمینان خاطر داشته باشند که قطعا خودروها در موعد مقرر سه ماه (طبق قرارداد)، تحویل خواهد شد.

وی ضمن اعلام استقبال از پاسخ‌گویی به همه ابهامات، اطمینان داد که همه موارد شفاف است و مردم نگران نباشند.

عرضه دومدل چانگان در اولین عرضه قطعی است

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: عرضه چانگان مدل CS۳۵ PLUS و CS۵۵ در اولین نوبت فروش خودروهای وارداتی قطعی شده است که بلافاصله پس از قرعه‌کشی جهت فروش عرضه می‌شود.

وی افزود: اسامی سایر خودروهای وارداتی که تمامی مجوزها را دریافت کرده‌اند؛ بلافاصله به اطلاع مردم خواهد رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.