تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
کد خبر : 1814

تفکیک و بسته‌بندی بیش از هزار تن پسماندهای کاغذی و پلاستیکی در فولاد مبارکه

تفکیک و بسته‌بندی بیش از هزار تن پسماندهای کاغذی و پلاستیکی در فولاد مبارکه

با هدف بهبـــود فراینـــــدهای زیست‌محیــــــــطی، بهینه‌سازی فضای انبارش و ایجاد ارزش‌افزوده اقتصادی برای شرکت، بیش از هزار تن از پسماندهای کاغذی و پلاستیکی در فولاد مبارکه، بازیافت، تفکیک و بسته‌بندی شد.

به گزارش اقتصادی برتر به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، رئیس امور پسماند فولاد مبارکه، ضمن تأیید این خبر و با اشاره به اهمیت بسته‌بندی و تفکیک پسماندها، گفت: به‌عنوان یک اصل اساسی در مدیریت پسماند، یکی از اقدامات مثبت واحد پسماند فولاد مبارکه بسته‌بندی و تفکیک پسماندهای کاغذی و پلاستیکی است. در این خصوص، با توجه به مشکلات زیست‌محیطی و ایمنی موجود در زمینه نگهداری و انبارش پسماندهای کاغذی و پلاستیکی، این امور با به‌کارگیری دو دستگاه پرس کاغذ و کارتن اقدام به تفکیک، پرس و بسته‌بندی پسماندهای مذکور نموده و این موضوع نقش مؤثری در بهبود فضای انبارش به همراه داشته است.

مجید غیاثوند بازیافت کارتن و پسماندهای کاغذی را عامل مهمی در حفاظت از منابع طبیعی دانست و گفت: بازیافت یک تن کارتن می‌تواند از قطع ۱۷ درخت جلوگیری و مصرف انرژی و آب در کارخانه‌های تولید کاغذ را ۶۰ درصد کاهش دهد. این در حالی است که تفکیک، پرس و بسته‌بندی پسماندهای کاغذی اولین گام در فرایند بازیافت این نوع پسماندهاست که خوشبختانه با توجه به رویکرد مدیریت پسماند در فولاد مبارکه توجه ویژه‌ای به آن شده است.

 وی خروجی طرح تفکیک و بسته‌بندی پسماندهای کاغذی و پلاستیکی را جداسازی پسماندهایی شامل کاغذ، کارتن، گونی و پلاستیک از یکدیگر و پرس آن‌ها در ابعاد و حجم مناسب جهت انبارش بهینه و همچنین کاهش خطرات ایمنی و زیست‌محیطی ناشی از انبارش این پسماندها عنوان کرد.

رئیس امور پسماند فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این طرح پسماندهای مذکور در سه دسته، شامل انواع گونی و کیسه‌های بزرگ ضایعاتی، انواع کاغذ و کارتن ضایعاتی و مخلوط نایلون، پلاستیک و پت ضایعاتی، تفکیک، پرس و انبارش می‌گردد که این امر علاوه بر مزایای گفته‌شده، امکان فروش با ارزش واقعی و حمل‌ونقل بهتر را نیز برای فولاد مبارکه فراهم می‌سازد.

غیاثوند در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: تاکنون با اجرای این طرح بیش از هزار تن انواع کاغذ، گونی و پلاستیکِ انبارشده از سال‌های قبل، بسته‌بندی و آماده فروش شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.