تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
کد خبر : 4627

توقف تراکنش‌های پرداخت بانک کشاورزی روسیه توسط یک بانک آمریکایی

توقف تراکنش‌های پرداخت  بانک کشاورزی روسیه توسط یک بانک آمریکایی

دولت روسیه اعلام کرد که بانک جی پی مورگان آمریکا این هفته انجام تراکنش‌های پرداخت برای بانک کشاورزی روسیه را متوقف کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی به نقل از رویترز، دولت روسیه می‌گوید که بانک جی پی مورگان آمریکا انجام تراکنش‌های مالی برای محموله‌های کشاورزی صادراتی روسیه و بانک کشاورزی این کشور را متوقف کرده است.

طی ماه‌های گذشته بانک جی پی مورگان با مجوز واشنگتن برخی تراکنش‌های مالی بانک کشاورزی روسیه را با مجوز واشنگتن انجام داده بود، اما گفته می‌شود این همکاری چند روزی است که متوقف شده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده که کانال مستقیم بین بانک کشاورزی روسیه و جی پی مورگان از سه روز پیش بسته شده است. سازمان ملل، وزارت امور خارجه آمریکا و بانک جی پی مورگان تاکنون نسبت به شفاف‌سازی در این زمینه خودداری کرده‌اند.

روسیه از چند روز پیش از توافق صادرات غلات با اوکراین که یک سال پیش با میانجیگری سازمان ملل و ترکیه امضا شده بود، خارج شده و مدعی است که طرف مقابل به هیچ‌یک از تعهدات خود در قبال مسکو در این توافق عمل نکرده است. یکی از شروط روسیه برای بازگشت به توافق مذکور اتصال بانک کشاورزی این کشور به سوئیفت است.

سازمان ملل متعهد شده که در راستای توافق مذکور شرایط برای صادرات محصولات کشاورزی و کود روسیه به بازار جهانی را تسهیل کند. روس‌ها می‌گویند هر زمان که به این وعده عمل شود، آنها بلافاصله آماده تجدید توافق با اوکراین هستند.

پایان پیام /

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.