تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر : 4172

تولید زودهنگام گاز از فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی با تمام توان

تولید زودهنگام گاز از فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی با تمام توان

با اعلام قید فوریت از سوی مجموعه شرکت ملی نفت برای پیشگیری از مشکل ناترازی گاز در زمستان وتولید زودهنگام گاز از فاز۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی با کاربست تمام توان مقرر شدعملیات توسعه آغاز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت در حاشیه مراسم نصب سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: فاز ۱۱ پارس جنوبی از نظر موقعیت جغرافیایی برای شرکت ملی نفت ایران در خور توجه است.

وی با بیان این که از سال ۱۳۷۹ تا کنون شرکت‌های بین المللی در این طرح مشارکت و ابراز علاقمندی کرده اند، افزود: شرکت توتال در سال ۱۳۹۶ قراردادی را به امضا رساند اما به دلیل تحریم‌ها به شرکت cmpc واگذار کرد که این شرکت هم به دلایل مشکلات تحریمی از این پروژه کنار کشید.

او ادامه داد: با اعلام قید فوریت از سوی مجموعه شرکت ملی نفت ایران به منظور پیشگیری از مشکل ناترازی گاز در زمستان و با هدف تولید زودهنگام گاز از فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی با کاربست تمام توان و تجهیزات موجود، مقرر شد شرکت ملی نفت ایران عملیات توسعه را آغاز کند که نیاز به سکو داشت. تأمین آن ۳ سال زمان نیاز داشت که در این مدت از سکوی ۱۲ سی استفاده شد.

وی تصریح کرد: جا به جایی یک سکوی بهره برداری از موقعیت خود به موقعیتی جدید اقدامی ابتکاری و راهگشا از سوی شرکت ملی نفت ایران برای سرعت بخشی به روند توسعه فاز مرزی ۱۱ بود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: چالشی که وجود داشت گذاشتن و برچیدن یک سکو بود که اولین تجربه کشور به شمار می‌رود. این امر نیاز به مشاوران خارجی داشت اما متخصصان ایرانی توانستند آن را بدون کمک خارجیان به سرانجام برسانند.

خجسته مهر اضافه کرد: چند بخش شدن این سکو یکی از مشکلاتی بود که پیش تر چنین امکانی برای ما فراهم نبود.

ادامه دارد…

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.