تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر : 829

ثبت‌نام ۹ میلیون متقاضی برای طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو حاوی چه پیامی است؟

ثبت‌نام ۹ میلیون متقاضی برای طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو حاوی چه پیامی است؟

مدیرعامل اسبق سایپا ثبت ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تقاضا در طرح فروش فوق العاده اخیر ایران خودرو را حاکی از تقاضای کاذب موجود در بازار خودرو دانست که صرفا نظام قیمت‌گذاری دستوری موجب آن شده و دولت می‌بایست تدبیری برای آن بیاندیشد.

به گزارش اقتصادی برتر به نقل از تسنیم، سعید مدنی ثبت ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تقاضا در طرح فروش فوق العاده اخیر ایران خودرو را حاکی از تقاضای کاذب موجود در بازار خودرو دانست که صرفا نظام قیمت‌گذاری دستوری موجب آن شده و در ادامه اظهار داشت: نظام قیمت گذاری یک نظام شکست خورده است و بیشترین بخش تقاضا در طرح‌های قرعه کشی اشخاصی هستند که برای تفاوت قیمت کارخانه و بازار برای خرید از کارخانه ثبت نام می‌کنند و دولت می‌بایست تدبیری در این باره بیاندیشد. 

وی با توجه با به وجود تقاضای کاذب در بازار خودرو حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر از ۹ میلیون تقاضا را مشتری واقعی اعلام کرد و افزود: با کسر حداکثر یک میلیون نفر عملا ۸ میلیون تقاضای کاذب در این طرح قرعه کشی مشارکت داشته‌اند. 

مدیرعامل اسبق سایپا با بیان اینکه در نهایت از هر ۱۰ نفر ثبت‌نام کننده یک نفر ممکن است، این شانس را داشته باشد که خودرویی را با قیمت کارخانه خریداری نماید، تصریح کرد: عملا بیش از ۹۰ درصد از رقم تقاضا، تقاضای کاذب است. 

مدنی تاکید کرد: با وجود مابه‌التفاوت قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی قیمت کارخانه‌ای خودرو و بازار مسلم است که برای این کالا تقاضای کاذب ایجاد می‌شود. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده سرمایه ای از خودرو به تمام جامعه سرایت کرده و حتی که کسانی که دارای چندین خودرو هستند به دلیل برخی شرایط محدودیت‌زا، مجدد به نام سایر اعضای خانواده اقدام به شرکت در قرعه‌کشی می‌کنند در حالی که نیاز واقعی برای آن وجود ندارد و این وضعیت موجب تضییع حقوق مصرف‌کنندگان واقعی می‌شود به طوری که دستیابی آن دسته از تقاضای واقعی به خودروی موردنظر غیرممکن یا دشوار می‌گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.