تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر : 5019

جهش در تامین برق صنایع

جهش در تامین برق صنایع

سخنگوی صنعت برق با اشاره به جهش در تامین برق صنایع گفت: از ابتدای دولت ۷۸۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید کشور اضافه شده که بیشتر آن مربوط به نیروگاه های جدید است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: وزارت نیرو از ابتدای دولت با توجه به ناترازی تولید و مصرف برنامه ریزی هایی صورت گرفت که با دو اقدام، افزایش ظرفیت تولید و مدیریت مصرف ناترازی را پوشش دهیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق برای دومین سال پیاپی برق بخش‌های مختلف به ویژه خانگی و همچنین صنایع بدون محدودیت و بدون خاموشی تأمین شد.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته موفق به تأمین برق صنایع بزرگ شدیم. به طوری که تا این لحظه ۸.۱۵ درصد رشد صنایع بزرگ کشور از ابتدای سال رقم خورده و این عدد تقریباً دو برابر متوسط رشد سالیانه است.

رجبی مشهدی خاطر نشان کرد: بار پایه کشور ۴۲ هزار مگاوات است و افزایش دمای ۱.۵ تا ۲ درجه نسبت به سال قبل را شاهد بودیم که هر درجه ۱۸۰۰ مگاوات مصرف برق را افزایش داد.

سخنگوی صنعت برق کشور با بیان این‌که ۳۲ هزار مگاوات ناشی از افزایش مصرف کولرها را داریم (تعداد ۲۰ میلیون کولر آبی و ۱۰ میلیون کولرگازی در کشور وجود دارد.)، گفت: بار پایه کشور ۴۲ هزار مگاوات است و شهریور بسیار گرمی را پشت سر گذاشتیم و ۸.۳ درصد رشد مصرف نسبت به سال‌های قبل ثبت شد. از ابتدای خرداد نیز رشد ۳.۶ درصدی رشد مصرف را مواجه بودیم و این موضوع تقاضا را بیش از دوبرابر سال گذشته افزایش داد.

وی توضیح داد: از ابتدای دولت ۷۸۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید کشور اضافه شده که عمده آن به نیروگاه‌های جدید مربوط می‌شود. ۱۵۰۳ مگاوات هم ناشی از ارتقا ظرفیت نیروگاه‌های موجود بوده است.

رجبی مشهدی اضافه کرد: نزدیک به ۹۸۶ هزار کیلومتر مدار طول شبکه‌های برق است و نگه داری و توسعه آن دشوار است. با برنامه ریزی های صورت گرفته مشکلات در زمینه مدار رفع شده و برق به خوبی در مدار مصرف شود.

خبر در حال تکمیل است….

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.