تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶
کد خبر : 1804

دریچه‌های سد زاینده‌رود شامگاه ۲۰ بهمن بازگشایی می‌شود

دریچه‌های سد زاینده‌رود شامگاه ۲۰ بهمن  بازگشایی می‌شود

اصفهان- استاندار اصفهان گفت: خروجی سد زاینده رود از شامگاه فردا پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه به منظور توزیع آب برای کشت کشاورزان شرق اصفهان بازگشایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا مرتضوی شامگاه چهارشنبه در برنامه تلویزیونی گفت‌وگوی هفته در خصوص بازگشایی سد زاینده رود، اظهار داشت: در شرایطی قرار داریم که ورودی سد زاینده رود ۱۵ متر مکعب بر ثانیه و از آن خروجی ۱۰.۵ مترمکعب بر ثانیه و حجم مخزن ۱۴۹ میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال آبی (مهر) تاکنون ۷۹۵ میلیمتر در سرشاخه‌های زاینده رود بارندگی شده، افزود: امید است که بارش‌های مطلوب ادامه دار باشد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: پیگیری‌های در روزهای گذشته برای تأمین آب مورد نیاز کشاورزی به نتیجه رسیده و یک ماه گذشته جلسات بسیار زیادی داشتیم با توجه به اینکه تکلیف وزارت نیرو است که این امکان را فراهم کند که کشاورزان پاییزه دوم و کشت غلات را داشته باشند.

مرتضوی با بیان اینکه موضوع بازگشایی آب دو شب پیش نهایی شد، اضافه کرد: زمان بازگشایی آب باید با کشاورزان مشخص می‌شد که چه زمانی آب نیاز دارند که طی جلسه عصر امروز توافق شد فردا شب (پنجشنبه) ۲۰ بهمن ماه آب از سد زاینده رود رهاسازی شود که کشاورزان شرق اصفهان کشت غلات را انجام دهند.

وی افزود: زاینده رود به مدت ۱۰ روز تا اوایل اسفندماه به منظور تأمین آب کشاورزی شرق اصفهان جریان خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، هشت ماه از آخرین بازگشایی آب برای کشاورزان شرق اصفهان می‌گذرد. پنجمین و آخرین نوبت از بازگشایی زاینده رود که جریان آب به شهر تاریخی اصفهان رسید، پنجم تا هفدهم خرداد ماه سال جاری بود و پس از آن طی ۲۳۲ روز گذشته رودخانه زاینده رود اصفهان خشک و بی جان بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.