تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۵۹
کد خبر : 1197

دورخیز ایران خودرو برای بازپس گیری جایگاه خود در بین ۱۰ شرکت برتر ایران

دورخیز ایران خودرو برای بازپس گیری جایگاه خود در بین ۱۰ شرکت برتر ایران

در بیست و چهارمین دوره همایش شرکت های برتر ایران تحت عنوان IMI-۱۰۰ که با حضور معاون طرح و برنامه وزیر صمت و مدیران ۵۰۰ شرکت برتر کشور برگزار شد، شرکت ایران خودرو از گروه وسایل نقلیه و قطعات خودرو موفق به قرارگیری در میان یکی از ۱۰ بنگاه برتر ایران شد.

به گزارش اقتصادی برتر به نقل از ایکوپرس- براساس گزارش سازمان مدیریت صنعتی، مرکز رتبه بندی شرکت های برتر؛ شرکت ایران خودرو در رتبه بندی سال ۱۴۰۱ سازمان مدیریت صنعتی که بر اساس اطلاعات مالی سال ۱۴۰۰ صورت پذیرفته، حائز رتبه هشتم از منظر فروش شده است. 
بر اساس اطلاعات سال مالی ۱۴۰۰، این شرکت در سال گذشته به فروش بیش از ۱۱۴ هزار میلیارد تومان دست یافته است که در مقایسه با فروش سال ۹۹، توانسته رشد دو برابری را محقق کند. 
این خودروساز در شاخص بالاترین اشتغال زایی نیز موفق به کسب رتبه اول در میان ۱۰۰ شرکت برتر از نظر تعداد کارکنان در سال ۱۴۰۰ شده است.
هم چنین در این رتبه بندی، شرکت ایران خودرو دیزل با قرارگیری در رتبه ۶۵ از نظر فروش در سال ۱۴۰۰ و بهبود ۳۴ رتبه نسبت به سال ۱۳۹۹ و فروش بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در سال گذشته، موفق به قرارگیری در شاخص بیش ترین صعود از میان ۱۰۰ شرکت برتر کشور در سال ۱۴۰۱ شده است.
این گزارش می افزاید، در رتبه بندی ۱۰۰ شرکت دوم شرکت های برتر ایران از نظر میزان فروش/درآمد، شرکت گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران (یاپکو) رتبه ۱۲۰ را با فروش بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به دست آورده است. 
در این رتبه بندی، شرکت مهندسی خدمات صنعتی ایران خودرو (ایسیکو) با فروش بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ در جایگاه ۱۵۱ قرار گرفته و شرکت صنعتی نیرو محرکه نیز با فروش بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان در جایگاه ۱۵۶ قرار گرفته است. 
هم چنین شرکت صنعتی محورسازان ایران خودرو با میزان فروش بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان توانسته رتبه ۱۹۲ را کسب کند.
در ادامه، بر اساس رتبه بندی ۱۰۰ شرکت سوم شرکت های برتر ایران از نظر میزان فروش/درآمد، شرکت امداد خودرو ایران با فروش بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رتبه ۲۳۴ را کسب کرده است.
برپایه این گزارش، با توجه به رکوردشکنی های ایران خودرو در زمینه تولید و عبور از رکورد ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ طی ۹ ماهه امسال، به نظر می رسد بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه بتواند در سال آینده به جایگاه بالاتری در فهرست ۱۰ شرکت برتر ایران دست پیدا کند. 
افزون بر رکوردهای متعدد در تولید و عرضه خودرو در سال جاری، در زمینه توسعه محصولات و عرضه خودروهای مدرن و به روز نیز اقدامات متعددی صورت گرفته که این شرکت را در مسیر مدیریت اقتصادی بنگاه تولیدی و سودآوری قرار داده است. ایجاد مرکز توسعه و تجارت قوای محرکه (پاورترین) نیز از دیگر اقداماتی است که با تحقق آن به عنوان فعالیتی اقتصادی، به یقین مسیر ایران خودرو برای دست یابی به رتبه های بالاتر در میان شرکت های برتر هموارتر خواهد شد.
گفتنی است، سازمان مدیریت صنعتی هرساله همایش معرفی شرکت های برتر ایران را که بر اساس رتبه‌بندی IMI-۱۰۰ انتخاب شده اند، برگزار می کند و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران حامیان اصلی این همایش هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.