تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
کد خبر : 1619

رسالت اصلی شرکت‌های پیشران، توسعه و آبادانی کشور است

رسالت اصلی شرکت‌های پیشران، توسعه و آبادانی کشور است

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان، بیان کرد: امروزه شرکت‌های بزرگ هستند که اقتصادهای بزرگ دنیا را شکل داده‌اند و پیشران‌های توسعه‌ی اقتصادی و صنعتی‌ کشورها هستند.

عملیات اجرایی ۴۸ ابرپروژه‌ی صنعتی سال گذشته، هفده بهمن ماه آغاز شد و هفت غول اقتصادی کشور که راهبری این پروژه‌ها را بر عهده دارند، تحت عنوان «پیشرانان پیشرفت ایران» به یک خانواده‌ی بزرگ تبدیل شده‌اند.

طی یک سال گذشته جلسات متعدد و منظمی با حضور معاون اول رئیس جمهور، دستیار ویژه اقتصادی رئیس جمهور، وزرای مربوطه و مدیران عامل شرکت‌ها برای تسریع روند پیشرفت پروژه‌ها و مانع‌زدایی برگزار شده است؛ همچنین طی دو جلسه که با حضور رئیس جمهور تشکیل شد، گزارش پیشرفت پروژه‌ها بررسی شد‌.

به گفته‌ی مهدی سدیدی، دبیر کارگروه پیشرانان پیشرفت ایران، این مدل یک طراحی اولیه برای پی‌ریزی سبک تعاملی جدیدی بین دولت و بخش خصوصی است و در واقع نقطه‌ی شروع کار است.

در آستانه‌ی اولین سالگرد آغاز عملیات اجرایی این طرح، گفت‌وگوی کوتاهی با محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان، داشتیم که در ادامه می‌خوانید؛

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: این اهتمام در دولت فعلی وجود داشته است که با نگاه ویژه به بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و تاثیرگذار و فعالان اقتصادی، به کمک آن‌ها مسیر توسعه‌ی اقتصادی را ترسیم کرده و آن را پیش ببرد.

طیب‌نیا بیان کرد: طی یک سال گذشته، این شرکت‌ها پروژه‌های بزرگی را شروع کرده‌اند که در مسیر زنجیره ارزش آن‌ها و مرتبط با فعالیت شرکت قرار دارد و در زمینه‌های مختلف زیرساختی همچون انرژی، حمل‌و‌نقل و آب نیز تعریف شده است.

مدیرعامل «فولاد» تأکید کرد: در جلسات مداومی که با مسئولان عالی‌رتبه در حوزه‌های مرتبط برگزار شد، تمام تلاش بر این بود که موانع پیشرفت شناسایی و برطرف شود و پروسه‌های اداری از مسیرهای قانونی تسریع شود که ثمره‌ی آن پیشرفت جدی پروژه‌ها طی این یک سال بوده است که امیدوارم نتیجه آن رشد و توسعه اقتصادی کشور باشد.

طیب‌نیا در پایان بیان کرد: ما معتقدیم که اکنون رسالت فولاد مبارکه تنها تولید فولاد نیست؛ بلکه رسالت اصلی‌اش توسعه و آبادانی کشور است.

آن چه که طرح پیشرانان پیشرفت را از سایر طرح‌های اقتصادی متمایز می‌کند، تمرکز ویژه بر پروژه‌هایی‌ست که قرار است یک توسعه‌ی همه‌جانبه را در کشور رقم بزنند؛ از نظر اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش افزوده تاثیر چشمگیری بر فعالیت سایر بنگاه‌های اقتصادی دارند و بخش عظیمی از صنعت را درگیر خود می‌کنند؛ پروژه‌هایی که برخی از آن‌ها سال‌ها روند پیشرفت کندی داشته یا اصلاً آغاز نشده‌اند.

بسیار حائز اهمیت است که تصویر درستی از چرایی شکل‌گیری این طرح داشته باشیم؛ طرحی که نقش شرکت‌های پیشران را پررنگ‌تر از همیشه به تصویر می‌کشد و از آن‌ها به عنوان متولیان توسعه حمایت می‌کند تا علاوه بر ایفای نقش خود، مسیر عبور را برای سایر شرکت‌ها و فعالان اقتصادی هموار کنند.

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان راهبری ۵ پروژه از این ۴۸ پروژه عظیم ملی و سرمایه‌گذاری تقریبی ۴۰ هزار میلیارد تومانی را بر عهده دارد که عناوین این پروژه‌ها به شرح زیر است:
۱. احداث نورد گرم ۲ فولاد مبارکه؛ ۴.۲ میلیون تن کلاف و ورق گرم
۲. احداث واحدهای نیروگاهی فولاد مبارکه؛ ۹۱۴ مگاوات
۳. احداث واحد تولید آهن اسفنجی فولاد هرمزگان؛ ۹۰۰ هزار تن آهن اسفنجی
۴. احداث خطوط اسیدشویی و نورد سرد فولاد امیرکبیر کاشان؛ ۵۰۰ هزار تن کلاف اسیدشویی و ۳۰۰ هزار تن کلاف خام
۵. تکمیل و بهره‌برداری شبکه فاضلاب ۶ شهر مجاور مبارکه (باغ بهادران، چرمهین، باغشاد، مجلسی، طالخوتچه و حسن‌آباد)؛ ۳ میلیون مترمکعب پساب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.