تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر : 3987

سهم اصفهان از پاداش کاهش مصرف برق ۸۰ میلیارد تومان بود

سهم اصفهان از پاداش کاهش مصرف برق ۸۰ میلیارد تومان بود

اصفهان-مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان گفت: سال گذشته در کشور هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پاداش برای مشتریان کم مصرف به ویژه ادارات و سازمان‌ها تعیین شد که سهم اصفهان ۸۰ میلیارد تومان بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد دادخواه ظهر چهارشنبه در رزمایش عملیات مدیریت مصرف انرژی الکتریکی در زمان بحران و قطع برق با اشاره به اینکه مدیریت شهری اصفهان در الگوسازی مصرف بهینه برق پیش قدم بوده است، اظهار داشت: شهرداری اصفهان به فکر اداره کردن حرفه‌ای شهر است که در زمینه مصرف برق به خوبی ورود کرده است.

وی افزود: رشد مصرف انرژی در دنیا ۵ درصد است و در ایران در خردادماه حدود ۲۰ درصد بوده که این امر موجب ایجاد حدود ۱۱ هزار مگاوات برق در تابستان می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان گفت: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اصلاح الگوی مصرف انرژی و عادات غلطی که وجود دارد، نیاز است که در مصرف بهینه انرژی تحولی صورت گیرد و امیدواریم بتوانیم فرمایشات رهبری را سرلوحه خود قرار دهیم.

وی با اشاره به ۱۴۰ اقدام تدوین شده توسط وزارت نیرو جهت مدیریت مصرف، گفت: در زمینه ادارات در ساعات اداری مقرر شده که ۳۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند و بعد از ساعت ۱۳ نیز باید ۶۰ درصد کاهش مصرف را در دستور کار خود قرار دهند.

دادخواه ادامه داد: استفاده از ظرفیت مولدها از دیگر اقدامات ذکر شده است که این رزمایش نیز در همین راستا و برای الگو سازی برگزار شد.

وی بهینه سازی مصارف در بوستان‌ها وپارک‌ها و تبلیغات شهری و … را برای نهادینه کردن فرهنگ مصرف انرژی از سوی شهرداری مؤثر دانست و افزود: وزارت نیرو برای سازمان‌های کم مصرف طرح پاداش قرار داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان ادامه داد: سال گذشته در کشور هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پاداش تعیین شد که سهم اصفهان ۸۰ میلیارد تومان بود و علاوه بر پاداش نقدی لوح تقدیر نیز سازمان‌ها و ادارات کم مصرف دریافت کردند.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم که خاموشی به سطح مصرف خانگی منتقل نشود، گفت: تاکنون مدیریت هزار و۲۰۰ مگاوات کمبود برق به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی انجام نشده که این امر به صورت ناخودآگاه منجر به قطع مصارف خانگی می‌شود.

دادخواه با اشاره به طرح پاداش خانگی بیان داشت: اگر مصرف خانگی به ازای یک کیلووات نسبت به سال گذشته صرفه‌جویی داشته باشد از ۵۰۰ تا دوهزار تومان پاداش دریافت می‌کنند.

کمبود تولید ۲ هزار مگاوات برق در اصفهان

منصور شیشه فروش، مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت: شهرداری اصفهان با همکاری شرکت برق در مصرف بهینه انرژی موفق عمل کرده که با روش‌های مدیریتی و حذف برخی مسائل و استفاده از دیزل ژنراتور، ۳.۲۸ مگاوات مصرف برق را کاهش داده است.

وی افزود: این مانورها نشان می‌دهد که از قبل حوادث، آمادگی خود را بسنجیم تا برای اعمال رویکردها و چابک کردن نیروها اقدامات لازم انجام شود.

شیشه فروش با اشاره به ضرورت آموزش مدیریت‌های شهری و روستایی برای کاهش اثرات و آسیب‌های بحران‌ها تصریح کرد: برای شیوه مواجه با شرایط اضطرار و شناسایی مناطق پرخطر نیاز به طرح است و همچنین مطالعات لازم برای رفع آبگرفتگی‌ها و ایمنی بازار و… انجام شده تا برای پیشگیری از رخداد را مد نظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های کاهش مصرف برق مانند استفاده از پنل‌های خورشیدی و استفاده از دیزل و … برای گذر از تابستان گرم و برای کاهش مصارف آب و برق و گاز ضرورت دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: ۲ هزار مگاوات کمبود انرژی برق داریم که باید سرمایه گذاری شود البته هزار مگاوات آن در زمینه انرژی‌های پاک مانند خورشیدی سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: ۲۰ درصد صرفه جویی‌ها و استفاده از ژنراتور اضطراری برق در سازمان‌ها و ادارت با هدف عدم قطع برق مصرف خانگی انجام می‌شود.

شیشه فروش خاطر نشان کرد: از وزارت نفت درخواست داریم که برای نیروگاه برق اصفهان که باید تبدیل به سیکل ترکیبی شود، برنامه‌ریزی کند.

وی ادامه داد: سال گذشته نیروگاه شهید منتظری ۶۴۰ میلیون لیتر مازوت مصرف کرد و این ضرورت را می‌رساند که وزارت نیرو و نفت برای کاهش مصرف همکاری کنند.

کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی ادارات شهرداری اصفهان

همچنین در این رزمایش معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: این نشست جهت بررسی عملکرد مناطق در هنگام مواجهه با قطع برق بوده است که چه عکس‌العملی دارند و مدیریت تحت سرپرستی آنها با توجه به پدافند غیرعامل، ارائه خدمات را به چه صورت انجام می‌دهد.

مهدی بقایی با اشاره به اینکه در کل به تعداد هزار و ۵۰۰ تا از انشعابات شهرداری اصفهان در این رزمایش شرکت دارند، گفت: همچنین ۱۶ ساختمان اداری شهرداری و ۷ ساختمان منتخب فرهنگی در این رزمایش حضور دارند.

وی ادامه داد: میزان مصرفی برق این ادارات از حدود ۱۲ درصد به ۲ درصد رسیده است و همچنین از میزان مصرفی ۱۲ مگاوات برق به ۴ مگاوات مدیریت مصرف برق رسیده‌ایم که درواقع حدود ۳۰ درصد آن مدیریت شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود که تا آخر سال تولید به ۵ مگاوات برسد و امروز تولید دو مگاوات افتتاح و به مدار اضافه خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.