تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
کد خبر : 2087

شاهرود ۲۰۰لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد/ بحران جدی در سال آتی

شاهرود ۲۰۰لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد/ بحران جدی در سال آتی

شاهرود- نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه شاهرود دچار کمبود شدید آب است، گفت: این شهرستان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد و با تداوم شرایط کنونی تابستان دشواری را خواهیم داشت.

علی اصغر خانی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در کشورمان ۳۰۰ شهر دارای تنش آبی هستند اما شاهد بودیم که با همراهی خوب مردم و مدیریت خوب دولت کمترین مشکل را در تابستان گذشته داشتیم، بیان کرد: یکی از مسائلی که وزارت نیرو باید به آن توجه داشته باشد، تأمین آب برای واحدهای مسکن ملی و تازه ساز است.

وی با بیان اینکه چند مشکل در شهرستان شاهرود وجود دارد که اگر حل نشود هم جهش تولید مسکن برای ۱۸ هزار نفر در این شهرستان دچار مشکل می‌شود و هم با مشکل کم آبی روبرو خواهیم شد، افزود: شهرستان شاهرود امروز با ۲۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب روبرو بوده و این دشواری‌هایی را پدید آورده است.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه طی رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت مسکن و شهرسازی قطعاً خانه‌های مسکن ملی در شهرستان‌های شاهرود و میامی ویلایی خواهد شد و این نیاز به آب دارد، گفت: شاهرود در زمره شهرستان‌های بحرانی کشور به لحاظ آب محسوب می‌شود لذا باید حمایت‌هایی را این زمینه از سوی دولت و وزارت نیرو شاهد باشیم.

خانی با بیان اینکه انتقال آب از منطقه قطری طرحی است که سال‌ها معطل مانده و می‌بایست اقدامی برای آن صورت گیرد، ابراز کرد: مکانی که برای چاه در این چشمه ساران در نظر گرفته شده پنج کیلومتر داخل حریم استان سمنان است و لذا هیچ مشکل و مانع فنی و تخصصی و الزامات برای انتقال آب قطری به شاهرود وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه حفر چاه اول در قطری تا حدودی صورت گرفته و حفر دومین چاه نیز نیازمند دستور وزارت نیرو است تا این کار انجام شود، گفت: برخی تلاش دارند تا موضوع را سیاسی جلوه دهند در صورتی که امروز بحث آب شرب مقوله‌ای جدی است و ما نمی‌توانیم با روند کنونی ادامه دهیم و قطعاً در تیر و مرداد ماه مشکل آب خواهیم داشت.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه ۱۳ سال قبل از شاهرود تا نزدیک قطری لوله گذاری شده است، گفت: امروز اگر بخواهیم این لوله گذاری را صورت دهیم، نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم لذا لوله‌ها سال‌ها است زیر خاک قرار گرفته است اما طرح بر اثر بی تدبیری و فقدان علم و دقت و برخورد احساسی اجرایی نمی‌شود.

خانی با بیان اینکه برای دو حلقه چاه تمام مجوزهای قانونی نیز اخذ شده و امیدواریم که به زودی اجرا شود، ابراز کرد: انتقال آب قطری می‌تواند بخشی از مشکلات آب شرب مردم در شهرستان شاهرود را رفع کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.