تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر : 938

میزان ذخایر سدهای پنجگانه استان تهران به ۲۵۱ میلیون مترمکعب رسید

میزان ذخایر سدهای پنجگانه استان تهران به ۲۵۱ میلیون مترمکعب رسید

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در حال حاضر میزان ذخایر سدهای پنجگانه تامین کننده آب استان تهران ۲۵۱ میلیون مترمکعب است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، علیرضا ارسطویی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: از مجموع ظرفیت ۱۸۸۸ میلیون متر مکعبی پنج سد تأمین کننده آب شرب استان تهران، ۲۵۱ میلیون متر مکعب آب پشت سدها ذخیره شده و بیانگر این است که تنها حدود ۱۳.۳ درصد از ظرفیت کلی سدهای پنجگانه تأمین کننده آب استان تهران پر است.

ارسطویی حجم آب موجود در مخزن سد امیرکبیر را حدود ۲۹ میلیون مترمکعب اعلام و تصریح کرد: این میزان در روز مشابه سال گذشته ۴۴ میلیون مترمکعب بوده است، همچنین حجم ذخیره آب سد طالقان از ۱۷۹ میلیون مترمکعب سال گذشته به ۱۴۹ میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: حجم ذخیره آب سد لار سال گذشته ۱۶ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با موجودی ۱۳ میلیون مترمکعبی فعلی، ۳ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد و حجم آب سد ماملو نیز از ۷۲ میلیون مترمکعب سال گذشته، به ۴۵ میلیون مترمکعب رسیده است؛ این درحالیست که حجم ذخیره آب سد لتیان در مقایسه با روز مشابه سال گذشته با ۴ میلیون متر مکعب کاهش به ۱۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی در خصوص میزان بارش‌ها نیز گفت: میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی تاکنون ۵۰.۷ میلی‌متر ثبت شده که این میزان در سال گذشته ۸۵.۳ میلی‌متر بوده است؛ بر این اساس میزان بارش‌ها نسبت به سال آبی قبل آن ۴۱ درصد و نسبت به بلندمدت ۵۰.۶ درصد کاهش یافته است.

مدیر دفتر بهره برداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت در پایان خاطرنشان کرد: از همه شهروندان درخواست می‌شود که صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب را همواره مدنظر داشته باشند تا مشکلی به جهت تأمین مطمئن و پایدار آب نداشته باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.